کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE تحولی در زمینه کاشت مو محسوب می شود. به لطف این روش، در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را در حوزه کاشت مو شاهد بودیم و امروزه روش های جدید کاشت مو که نتایجی خیرکننده را به متقاضیان هدیه می‌دهند، آن هم با کمترین عوارض و درد و بیشترین میزان رضایت همگی بر پایه روش FUE هستند.

روش FUE توانست زخم و بخیه و خونریزی را از کاشت مو حذف کند و خیلی زود در دنیا به پرطرفدارترین روش کاشت مو تبدیل شد. در این مطلب هرآنچه لازم است از روش FUE بدانید را برایتان مطرح کرده‌ایم و در پایان با این روش و مراحل، مزایا، معایب، عوارض و هزینه‌ کاشت مو آشنا خواهید شد.

کاشت مو07
کاشت مو08

کاشت مو به روش FUE چیست ؟

عبارت FUE مخفف «Follicular Unit Extraction» است که در فارسی می‌شود: استخراج واحدهای فولیکولی. برای این که تفاوت این روش را با سایر روش‌ها متوجه شوید، باید ببینیم که استخراج واحدهای فولیکولی به چه معنی است.

فولیکول‌ها ساختارهایی درون پوست ما هستند که از چند بخش تشکیل شده‌اند و مسئولیت ساخت تارهای مو را برعهده دارند. اتفاقی که در کاشت مو می‌افتد این است که ما فولیکول‌ها را از محلی برداشته و درجایی دیگر درون پوست قرار می‌دهیم. واحدهای فولیکولی که برداشت و کاشته می‌شوند، گرافت مو نام می‌گیرند که معمولا حاوی ۱ الی ۵ تار مو هستند.

گرافت مو
گرافت مو

در روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو، جراح چندین واحد فولیکولی را همزمان برداشت می‌کرد و می‌کاشت. این دسته‌های مو که حاوی ۱۰ تا ۱۲ تار مو و بیش از ۵ فولیکول بودند، پلاگ نام داشتند. عملیات برداشت و کاشت این پلاگ‌ها سوراخ‌هایی بزرگ روی سر به جای می‌گذاشت و نهایتا نتیجه‌ای بسیار غیرطبیعی و نازیبا ایجاد می‌کرد. اصطلاحا به ظاهری که کاشت پلاگ‌های مو ایجاد می‌کرد ظاهر عروسکی می‌گفتند.

کاشت مو
کاشت مو

حدود دو دهه پیش از شروع کاشت مو به روش FUE، روش دیگری ابداع شد که امروزه با نام روش FUT شناخته می‌شود و هنوزم پرطرفدار است. در این روش به جای استفاده از پلاگ‌ها، از واحدهای فولیکولی استفاده می‌شود. هر واحد فولیکولی حاوی ۱ الی ۵ تار مو است. در حالت طبیعی نیز موهای سر ما به شکل واحدهای فولیکولی قرار گرفته‌اند. یعنی اگر به دقت به پوست سر خود نگاه کنید، می‌بینید تارهای مو به صورت دسته‌های تکی تا ۵تایی رشد می‌کنند.

کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE

نتایج روش FUT بسیار طبیعی است و هنوز هم یکی از بهترین روش‌های کاشت مو است ولی یک مشکل بزرگ دارد. در این روش مجبوریم برای استخراج واحدهای فولیکولی بخشی از پوست را برش دهیم و از جای خود جدا بکنیم. سپس زیر میکروسکوپ واحدهای فولیکولی را استخراج بکنیم. این روش که با زخم و خونریزی همراه است و محدودیت‌هایی دارد.

کاشت مو به روش FUE تحول بعدی در کاشت مو بود. در این روش نه تنها مرحله کاشت با استفاده از واحدهای فولیکولی انجام می‌شد، بلکه برداشت و استخراج موها نیز به صورت واحدی صورت می‌گرفت. یعنی دیگر نیازی به برش دادن پوست نبود و متعاقب آن دیگر از زخم و خونریزی و نیاز به بخیه زدن هم خبری نبود. امروزه جدیدترین روش‌های کاشت مو از SuperFUE گرفته تا روش‌های فوق پیشرفته رباتیک، همه برپایه‌ی روش FUE هستند.

پیشنهاد ما برای کسب اطلاعات بیشتر:

تفاوت روش FUE با FIT و روش‌‌های دیگر

روش‌های زیادی برای کاشت مو وجود دارد ولی همه آن‌ها برپایه‌ی یک اصل اساسی هستند : کاشت مو با استفاده از واحدهای فولیکولی (FUE).

حال اگر برداشت واحدهای فولیکولی به صورت نواری یا فلاپ باشد، اسم روش می‌شود : FUT یا کاشت موی نواری. اما اگر استخراج واحدهای فولیکولی به شکل واحدی یا دانه دانه باشد، داستان کمی فرق می‌کند. در این حالت بسته به ابزار و تکنیک کاشت مو، اسم‌های مختلفی برای روش‌های کاشت مو در نظر گرفته می‌شود. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از :

  • روش FIT : در ایران کاشت مو به روش FUE را بیشتر با نام FIT می‌شناسند. اصولا این دو روش یکسان هستند ولی ممکن است در کلینیک‌های مختلف بسته به برنامه و تکنیک جراحی تفاوت‌هایی بین این دو روش قائل شوند.
  • روش SUT : همان روش FUE است که در آن از دستگاهی نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود. قابلیت‌های خاص این دستگاه به بهبود نتایج کاشت مو، افزایش تراکم و تسریع کاشت مو کمک می‌کند.
  • روش میکروگرافت : بهترین روش کاشت مو بر پایه‌ی روش FUE که در آن از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و ابزارهای کاشت مو استفاده می‌شود. با استفاده از روش میکروگرافت به بالاترین تراکم و بهترین نتایج کاشت مو دست یافت.

ممکن است کلینیک‌های مختلف نام‌های مختلفی برای روش‌های کاشت مو ابداع کنند و این نام‌ها نشان‌ دهنده تفاوت‌های تکنیکی و ابزاری در کاشت مو است.

مزایا و معایب کاشت مو به روش FUE

هر روش کاشت مو مزایا و معایبی دارد. ولی دو نکته را در مورد مزایا و معایب باید مد نظر داشته باشید:

  • اول این که مزایا و معایب در مقایسه با روش‌های دیگر است، وگرنه تمامی روش‌های نوین کاشت مو که در کلینیک خانه سفید انجام می‌شوند، به بهترین نتایج ممکن برای متقاضیان کاشت مو ختم می‌شوند.
  • دوم این که یک جراح حاذق و باتجربه کاشت مو می‌تواند معایب و محدودیت‌های یک روش کاشت مو را با مهارتی که در جراحی دارد، کمرنگ و بی‌اثر کند.

در ادامه به برخی از مزایا و معایب کلی روش FUE اشاره کرده‌ایم:

مزایا

  • کم‌تهاجمی و بدون زخم و خونریزی : مهم‌ترین مزیت روش FUE و سایر روش‌های برپایه‌ی آن مثل SUT همین نکته است. کاشت مو به روش FUE به قدری کم‌تهاجمی است که به روش غیرجراحی کاشت مو معروف شده است. چرا که زخم‌های ایجاد شده برای کاشت مو کمتر از یک سانتی‌متر هستند و تقریباً هیچ خونریزی ندارد. همچنین در این روش بخیه‌ای روی پوست زده نمی‌شود و نیازی به پانسمان نیست.
  • امکان رسیدن تراکم‌های بالا : در کاشت موی نواری یا همان روش FUT فقط می‌توان از موهای موجود در فلاپ یا نوار پوستی استفاده کرد که محدود هستند. ولی در روش FUE می‌توان تعداد بیشتری از گرافت‌ها را در یک جلسه استخراج کرد. محدودیت اصلی در استخراج و کاشت گرافت‌ها در روش FUE زمان است ولی در روش FUT گرافت‌های موجود در فلاپ پوستی است.
  • امکان برداشت موهای ظریف : در کاشت مو به روش FUE می‌توانیم بدون محدودیت، موهای ظریف‌تر یا گرافت‌هایی با تعداد موی کم (۱ الی ۲ عدد) را استخراج کنیم. تعداد این گرافت‌ها و موها در نوار پوستی روش FUT محدود است. این دسته از گرافت‌ها در زیباسازی و طبیعی سازی خط رویش جدید اهمیت زیادی دارند.
  • بدون جای زخم : چون در این روش برش‌های ایجاد شده روی پوست کمتر از یک سانتی‌متر هستند، احتمال ایجاد جای زخم یا اسکار بسیار کم است.
  • ناراحتی بعد از عمل : برخلاف روش FUT، بعد از عمل تقریبا هیچ ناراحتی در مناطق بانک مو یا گیرنده وجود نخواهد داشت.
  • امکان برداشت مو از بدن : در روش FUT نمی‌توان از موهای سینه یا زیر گردن برای کاشت مو استفاده کرد ولی در روش FUE می‌توان این کار را انجام داد.
نمونه کاشـت مو لیما
نمونه کاشـت مو لیما

معایب

  • کیفیت گرافت‌ها : چون در روش FUE گرافت‌ها به طور مستقیم از پوست استخراج می‌شوند، کیفیت گرافت‌ها متغیر خواهد بود. در این روش مهارت جراح در استخراج گرافت‌ها بسیار مهم است. اگر جراح ماهر باشد، کیفیت گرافت‌ها تفاوت چندانی با روش FUT ندارد ولی اگر جراح دقت و مهارت کافی را نداشته باشد، احتمال برداشت گرافت‌های بی‌کیفیت و نامناسب بسیار بالا می‌رود.
  • زمان بیرون ماندن گرافت‌ها از پوست : یکی از عوامل موفقیت پیوند یا کاشت گرافت‌ها این است که چه مدت بیرون از پوست باشند. در روش FUE این زمان طولانی‌تر است. برای همین احتمال نگرفتن پیوند موها در این روش بین ۲ تا ۵ درصد و برای روش FUT کمتر از ۲ درصد است.
  • نیاز به تراشیدن موهای بانک مو : در این روش برخلاف روش FUT باید موهای ناحیه بانک مو نیز تراشیده شود.
  • سرعت کمتر : به دلیل زمان‌بر بودن فرآیند استخراج گرافت‌ها در کاشت مو به روش FUE، معمولا جلسات کاشت مو طولانی‌تر است و گاهی به بیشتر از یک جلسه برای رسیدن به تراکم‌های بالا نیاز است.
  • هزینه بیشتر : هزینه روش‌های FUE برای تعداد گرافت‌های یکسان بیشتر از روش FUT است.

کاندید روش FUE

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا می‌توانید به روش FUE مو بکارید یا خیر. فهرست زیر به شما کمک می‌کند تا این موضوع را متوجه شوید.

  1. سن بالای ۲۷ سال،
  2. علت و الگوی ریزش مو برای کاشت مو مناسب باشد. مثلا کاشت مو برای ریزش موی پراکنده بدون الگو (DUPA) ممکن نیست. اگر ریزش مو به دلیل بیماری‌های پوستی باشد، ابتدا باید بیماری به طور کامل درمان و غیرفعال شود. در محل‌هایی که به دلیل آسیب و صدمات دچار طاسی شده‌اند می‌توان مو کاشت.
  3. بانک مو تراکم حداقلی را داشته باشد. اگر بانک موی شما کم پشت و ضعیف باشد، کاشت مو به شما توصیه نمی‌شود.
  4. سلامت عمومی مناسب،
  5. داشتن انتظارات منطقی از کاشت مو.
  6. کسانی که پوست سر سفتی دارند می‌توانند با روش FUE مو بکارند ولی امکان کاشت مو با روش FUT وجود ندارد.

کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE

مراحل کاشت مو به روش FUE

پیش از کاشت مو

  • مشاوره : پیش از کاشت مو باید مشخص شود که آیا کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. سپس باید دید که با توجه به شرایط شما کدام روش برای شما بهتر است و نتایج بهتری را حاصل می‌کند. در جلسه مشاوره وضعیت ریزش مو و شرایط جسمی شما بررسی می‌شود و با توجه به تعداد گرافت‌های مورد نیاز، یکی از روش‌های کاشت مو با همراهی و دریافت نظر شما انتخاب می‌شود. همچنین معاینات لازم انجام و آزمایشات پیش از عمل نیز برای شما تجویز می‌شود.
  • طرح و برنامه کاشت مو : در این مرحله طرح خط رویش جدید روی سر رسم می‌شود و با توجه به آن تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای رسیدن به تراکم مطلوب و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت مو مشخص می‌شود.
نمونه کاشت مو لیما
نمونه کاشت مو لیما

حین کاشت مو

  • جلسه کاشت مو : در بیشتر موارد یک جلسه کاشت مو برای رسیدن به تراکم هدف کافی است. این جلسه بین ۴ تا ۸ ساعت و گاهی بیشتر زمان می‌برد که در بین آن وقفه‌هایی برای استراحت در نظر گرفته می‌شود.
  • بی‌حسی موضعی : برای کاشت مو به روش FUE نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست و بی‌حسی موضعی دریافت می‌کنید که به صورت چند تزریق در مناطق بانک مو و ناحیه‌ی گیرنده است. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که صبح پیش از مراجعه به کلینیک برای راحتی بیشتر در حین کاشت مو، داروی مسکن یا آرام‌بخش مصرف کنید.
  • برداشت گرافت‌ها : برداشت گرافت‌ها در روش FUE با استفاده از تیغ‌های جراحی بسیار ظریفی که کمتر از ۱ سانتی‌متر (معمولا ۷ تا ۹ میلی‌متر) ضخامت دارند انجام می‌شود. هر گرافت بعد از استخراج در مایع نگهدارنده قرار داده می‌شود.
  • آماده‌سازی: تیم کاشت مو گرافت‌ها را بررسی می‌کنند تا از کیفیت آن‌ها مطمئن شوند و اگر نیاز به آماده‌سازی داشته باشد این کار را انجام دهند.
  • کاشت گرافت‌ها : در این مرحله جراح برای کاشت گرافت‌ها با استفاده از تیغ‌های جراحی ظریف حفره‌هایی با ضخامت کمتر از ۱ سانتی‌متر ایجاد می‌کند و سپس گرافت‌ها را در این حفره‌ها قرار می‌دهد.
مراحل کاشت مو به روش FUE
مراحل کاشت مو به روش FUE

دوان نقاهت و نتایج

  • بعد از کاشت مو به روش FUE احساس درد یا ناراحتی در بانک مو یا ناحیه‌ی گیرنده نخواهید داشت یا ناراحتی بسیار خفیفی را تجربه خواهید کرد. معمولا درد به حدی نیست که نیاز به داروهای مسکن باشد.
  • در محل برداشت و کاشت گرافت‌ها لخته‌های کوچکی تشکیل می‌شود که بعد از چند روز می‌ریزند. در این بازه رعایت توصیه‌های بهداشت و شست‌وشوی سر اهمیت زیادی دارد. معمولا نیازی به پانسمان نیست یا یک پانسمان سبک فقط برای جلوگیری از آلوده شدن پوست روی سر قرار داده می‌شود.
  • دوره نقاهت بعد از کاشت مو حدود ۲ هفته است و در این مدت باید توجه زیادی به بهداشت سر داشته باشید، پوست سر را در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید و از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • برای گذاشتن کلاه و ورزش کردن حتما نظر پزشک خود را بپرسید و از ایشان تایید بگیرید.

موهای شما با سرعت یک سانتی‌متر در ماه رشد می‌کنند. همچنین موی موجود درون بسیاری از گرافت‌ها بعد از قرار گرفتن در جای جدید می‌ریزند و لازم است صبر کنید تا فولیکول‌های آن گرافت شروع به ساخت موی جدید بکنند. لذا برای مشاهده نتیجه‌ی نهایی کاشت مو باید بردبار باشید. نتیجه اولیه حدودا ۶ ماه بعد از کاشت مو و نتیجه‌ی نهایی حدود ۱۲ ماه بعد قابل مشاهده است.

نـمونه کاشت مو لیما
نـمونه کاشت مو لیما

مراقبت‌های قبل از کاشت مو

کاشت مو فرایندی بسیار پیچیده است. زمانی این عمل موفقیت‌آمیز است که مراقبت های کاشت مو را در مرحله قبل و بعد از عمل به‌درستی انجام دهید. برای اینکه نتیجه بهتری از پیوند مو داشته باشید، باید مراقبت‌های خود را دو هفته قبل از کاشت آغاز کنید. معمولا در جلسه مشاوره پزشک اطلاعات کافی درباره این دوره به شما می‌دهد. سعی کنید تمام موارد را رعایت کنید.

  • مصرف دارو : بهتر است مصرف داروهای رقیق‌کننده، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، آسپرین، داروهای مسکن و حتی برخی مکمل‌ها و ویتامین‌ها را بدون دستور پزشک مصرف نکنید. این داروها احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش داده و دوره نقاهت طولانی‌تر خواهد شد.
  • ممنوعیت استعمال سیگار : استعمال دخانیات نقشی اساسی در تنگ شدن عروق خونی و کاهش اکسیژن‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن دارد. پیامد اصلی آن کند شدن روند بهبود زخم‌ها است. از سوی دیگر، تقویت فولیکول‌های مو به انتقال مواد مغذی از طریق مولکول اکسیژن به قسمت‌های مختلف بدن وابسته است. استعمال دخانیات انتقال مواد مغذی به ریشه موها را مختل می‌کند و احتمال موفقیت پیوند مو کاهش خواهد یافت.
  • ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی : مشروبات الکلی از طریق رقیق‌سازی خون احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می‌دهد. خونریزی سبب دشواری مرحله استخراج و پیوند مو خواهد شد. متخصصین برای تسهیل روند پیوند و کمک به تسریع بهبودی به زیباجویان توصیه می‌کنند که یک هفته قبل از پیوند از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنند.
  • موهای سفید را رنگ کنید : سفید شدن موی سر یکی از مراحل طبیعی در اثر افزایش سن است. با این حال، برخی مشکلات وراثتی یا ابتلا به بیماری‌های خاص می‌تواند روند سفیدی مو را تسریع کند. در نتیجه، احتمال سفید شدن موها در سنین پایین نیز وجود دارد. سفیدی مو می‌تواند برای پزشک مشکلاتی به وجود آورد. در این حالت، تفکیک نواحی طاس و موهای سفید دشوار است. در مراقبت های کاشت مو توصیه می‌شود که موهای خود را رنگ کنید تا مرحله کاشت ساده و راحت انجام شود.
  • استفاده از لباس گشاد و دکمه‌دار : یکی از مواردی که می‌تواند آسیب جدی به فولیکول‌های مو وارد کند، فشار به آنها است. مطمئنا تجربه کرده‌اید که در حین درآوردن لباس از سر چه فشار زیادی به موها وارد می‌شود. بهتر است برای روز پیوند از لباس گشاد و دکمه‌دار استفاده کنید.
  • حمام قبل از پیوند مو را فراموش نکنید : پس از اینکه پیوند مو انجام شد امکان حمام تا چند روز بعد وجود ندارد. حتما روز مراجعه به کلینیک با استفاده از شامپوی ملایم و همیشگی خود موهایتان را بشویید. بعد از حمام از هیچ ماده اضافی مانند ژل یا اسپری استفاده نکنید. برای پیوند مو باید موها کاملا تمیز و فاقد هر ماده اضافی باشند.
  • در روز پیوند هیچ ماده حاوی کافئین مصرف نکنید : یکی دیگر از بخش‌های مهم در مراقبت های کاشت مو پرهیز از مصرف مواد و نوشیدنی‌های کافئین‌دار در روز عمل است. یعنی کنید صبحانه‌ای مفصل و بدون چای، قهوه، نسکافه یا هر ماده حاوی کافئین میل کنید. مصرف مواد کافئین‌دار سبب افزایش احتمای خونریزی در حین عمل می‌شوند.
کاشت مو لیما
کاشت مو لیما

عوارض

روش FUE بسیار کم‌تهاجمی است و به ندرت عارضه دار می‌شود. درد، خونریزی و بی‌حسی پوست بسیار نادر هستند و تقریبا دیده نمی‌شوند. تورم، قرمزی و خارش از جمله عوارض طبیعی هستند که در جریان بهبودی پوست دیده می‌شوند. این‌ها در عرض چند روز برطرف می‌شوند و نیاز به درمان خاصی ندارند.

فولیکولیت و عفونت از عوارض بسیار نادر و خطرناک کاشت مو هستند که می‌توانند کاشت مو را با شکست مواجه کنند. التهاب فولیکول‌های مو بعد از کاشت مو دیده می‌شود و به شکل جوش‌های قرمز رنگ هستند. اگر این جوش‌ها کمتر از ۳-۵ عدد باشد، طبیعی است و مشکلی ندارد ولی تعداد بیشتر آن‌ها هشداردهنده است.

در صورتی که بعد از کاشت مو تعداد زیادی جوش روی پوست سر مشاهده کردید یا اگر این جوش‌ها با درد، قرمزی، خروج چرک و تب همراهی داشتند، می‌بایست به سرعت با کلینیک یا پزشک خود تماس بگیرید تا درمان مناسب دریافت کنید.

مهم‌ترین توصیه‌های بعد از کاشت مو

برای اینکه از تورم در ناحیه پیوند مو جلوگیری کنید شب قبل از کاشت از کمپرس یخ در ناحیه پیشانی استفاده کنید. انجام این عمل برای افراد مبتلا به سینوزیت ممنوع است. سعی کنید هر ۲۰ دقیقه یک‌بار کمپرس یخ را روی پیشانی قرار دهید. حداکثر زمانی که یخ باید روی پبیشانی شما باشد حدود یک دقیقه است.

بعد از کاشت برای اینکه راحت‌تر بخوابید از دو بالشت استفاده کنید. سر باید در زاویه ۳۰ درجه قرار داشته باشد. بهتر است سینه و شکم شما رو به بالا قرار بگیرد. خواب کافی برای کاهش دوره نقاهت و کمک به تسریع بهبودی زخم‌ها و تقویت فولیکو‌ل‌های مو حیاتی است.

برای شستن موها بعد از کاشت از یک اسفنج مناسب استفاده کنید اسفنج را به شامپو آغشته کرده و به‌صورت عمودی روزانه دوبار موها را بشویید. نباید هیچ فشار یا ضربه‌ای به موها وارد شود. از ماساژ، حرکات چرخشی و آبکشی مو زیر دوش خودداری کنید. انجام این روش تا دو هفته بعد از برداشتن بانداژ ادامه خواهد داشت.  از هفته سوم شستشو به این روش روزانه یکبار انجام خواهد شد.

  • تا مدتی بعد از عمل از مصرف داروی آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید. افراد مبتلا به دردهای مزمن یا بیماری قلبی که ناچار به مصرف چنین داروهایی هستند، حتما برای دریافت برنامه جدید با پزشک خود مشورت کنند.
  • بعد از کاشت دو تا سه روز استراحت مطلق داشته باشید. انجام فعالیت‌های کاری یا تحصیلی را به بعد از این دوره موکول کنید.
  • هرگز ناحیه اهدا و محل پیوند را لمس نکنید. اگر لمس این محل‌ها ضروری است، حتما دست‌های خود را استریل و ضدعفونی کنید.
  • در صورت مشاهده هر نوع تورم، قرمزی یا کبودی در محل استخراج و پیوند مو با پزشک خود تماس بگیرید.
  • از انجام فعالیت‌های جنسی به مدت یک هفته بعد از کاشت خودداری کنید.
  • اگر به سونا یا حمام بخار علاقه دارید بهتر است تا سه هفته بعد از پیوند از انجام این اعمال بپرهیزید.
  • در هفته اول بعد از کاشت مو از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
بهترین کلینیک کاشت مو در ایران
بهترین کلینیک کاشت مو در ایران

هزینه کاشت مو به روش FUE

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان به طور دقیق قیمت مشخصی را اعلام کرد. عوامل موثر بر تعیین قیمت کاشت مو عبارتند از :

  • روش انتخاب شده برای کاشت مو
  • میزان ریزش مو و تعداد گرافت مورد نیاز برای پوشش مناطق طاس سر
  • میزان تجربه تیم پزشکی
  • تجهیزات و ابزارهای مورد استفاده در کاشت مو

هرچه میزان ریزش موی شما بیشتر باشد در نتیجه به تعداد گرافت بیشتر برای پوشش نواحی طاس سر احتیاج دارید. این تعداد گرافت اضافه هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. همچنین روش های مختلف کاشت مو قیمت های مختلف دارند، چراکه در هر روش از ابزارهای متفاوت و با هزینه متفاوت استفاده می شود.

تیم پزشکی با تجربه قطعا هزینه بیشتری برای انجام کار از کلینیک طلب می کند که در هزینه نهایی کاشت مو موثر خواهد بود.

هزینه کاشت مو به روش FUE در کلینیک لیماکاشت بین 7 تا 10میلیون تومان است. برای مشاوره و تخمین هزینه می‌توانید با ما در تماس باشید.

کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE کاشت مو به روش FUE

سایر خدمات لیما کاشت

سوالات متداول

آیا کاشت مو دردناک است؟

فرایند می تواند دردناک باشد اما شدت درد در هر فرد متفاوت است. اغلب افراد هنگام تزریق داروی بی حس کننده احساس درد خواهند کرد. همچنین، امکان دارد پزشک جهت کاهش درد و ناراحتی، ناحیه درمان را سرد کند. به طور کلی، این فرایند معمولا دردناک نیست.

دوره بهبودی پس از کاشت مو چگونه است؟

با توجه به این که میکرو گرافت فرایندی ساده و همراه با بی حسی موضعی است معمولا به بستری شدن در بیمارستان نیاز نخواهد بود. بدن میکرو گرافت را به عنوان بخشی از خود تلقی کرده و آن را پس نمی زند. همچنین، احتمال بروز جای زخم در این فرایند اندک است. در روز های اول پس از فرایند، فرد باید از شامپو های ضد عفونی کننده استفاده و از رفتن به سونا، ورزش کردن و قرار گیری در معرض نور خورشید اجتناب کند. بیمار ۱۰ روز پس از فرایند جهت کشیدن بخیه ها به مطب پزشک باز خواهد گشت.

معایب کاشت مو چیست؟

همچون هر فرایند دیگر، جراحی میکرو گرافت نیز با خطر خونریزی، عفونت و یا واکنش حساسیتی به ماده بی حس کننده همراه است. در این فرایند معمولا حد مشخصی برای حداکثر تعداد مو های پیوندی در یک جلسه وجود داشته و اغلب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است. احتمال اندکی نیز در زمینه از بین رفتن مو، ریزش آن و بروز جای زخم وجود دارد. با گذشت زمان، امکان دارد مو های اطراف محل پیوند ضعیف شوند.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه فرایند بسته به تعداد مو های پیوندی، جلسات درمانی، وسعت ریزش مو، مهارت پزشک و کلینیک درمانی متفاوت است. به طور معمول، مردان به ۱ تا ۳ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

بهترین سن برای انجام کاشت مو چه زمانی است؟

از آن جایی که بهترین نتایج معمولا در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به دست می آیند، اغلب متخصصان انجام این فرایند را در بازه سنی یاد شده توصیه می کنند.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

آیا امکان ریزش مو پس از فرایند کاشت وجود دارد؟

پس از جراحی، همگام با عادت کردن بدن به فولیکول های جدید مو ریزش مو اتفاق می افتد. این ریزش موقت معمولا در هفته دوم تا هشتم پس از کاشت رخ داده اما ظرف ۳ ماه مو ها دوباره شروع به رشد می کنند. نتایج نهایی فرایند را می توان ۸ تا ۱۲ ماه بعد از جراحی مشاهده کرد. فولیکول مو های کاشته شده دارای توان بیشتری بوده و امکان ریزش آن ها بسیار اندک است. البته، کم پشت شدن مو ها در اثر افزایش سن پدیده ای رایج و طبیعی به شمار می آید.

فهرست مطالب