کاشت مو ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی

داشتن موهایی جذاب و زیبا یکی از آرزوهای هر خانم یا آقایی است؛ چراکه موها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند و تغییر حالت آن‌ها به قیافه افراد تنوع زیادی می‌بخشد. با توجه به این موضوع خانم‌ها و آقایانی که با مشکل ریزش مو درگیر هستند دوست دارند که هرچه سریع‌تر از شر این مسئله راحت شوند. این افراد در ابتدا به سراغ داروهای موضعی یا خوراکی می‌روند و درصورتی‌که جواب نگرفتند، انتخاب آن‌ها کاشت مو است.

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای کاشت مو به وجود آمده است و افراد با الگوهای ریزش متفاوت می‌توانند با استفاده از آن‌ها مشکل ریزش را برای همیشه حل کنند. به طور کلی دو روش برای کاشت مو وجود دارد که سایر روش‌های فعلی از آن‌ها مشتق شده‌اند.

کاشت مو01
کاشت مو
کاشت مو02
کاشت مو

کاشت مو به روش FIT و FUT این دو روش هستند که هنوز هم از محبوب‌ترین راهکارهای کاشت مو به شمار می‌روند و برای افراد زیادی استفاده می‌شوند. بسیاری از متقاضیان از طریق یکی از این دو روش نتیجه گرفته‌اند و به تراکم دلخواه خود رسیده‌اند؛ اما افرادی هم هستند که بعد از کاشت مو به یکی از این دو روش یا سایر راهکارهای مشتق شده از آن‌ها به نتایج دلخواه خود نرسیده‌اند.

در چنین شرایطی تکلیف این افراد چیست و چگونه می‌توانند به همان موهای پرپشت و جذابی که آرزویش را داشته‌اند برسند؟ پاسخ این سوال در کاشت مو به روش ترکیبی نهفته است که در این مطلب توضیحات کاملی در خصوص آن ارائه خواهیم داد.

کاشت مو به روش ترکیبی چیست؟

روش‌های مختلف کاشت مو در نحوه برداشت گرافت‌ها از ناحیه اهدا متفاوت هستند و همین موضوع باعث می‌شود که نتایج و کاندیدای مناسب آن‌ها نیز با هم فرق داشته باشند. در کاشت مو به روش FUT گرافت‌ها به صورت نواری از ناحیه اهدا برداشته و در زیر میکروسکوپ جدا می‌شوند و در ناحیه کاشت قرار می‌گیرند. در روش FIT که آن را به نام FUE هم می‌شناسند، برداشت گرافت‌ها به صورت دانه‌دانه است و هیچ‌گونه جای زخمی در این ناحیه به وجود نخواهد آمد.

از ترکیب دو روش FIT و FUT روش ترکیبی به دست می‌آید که برای افرادی که طاسی‌های گسترده با بانک موی ضعیف دارند بسیار مناسب خواهد بود. با استفاده از روش ترکیبی می‌توان تا 4000 گرافت را تنها در یک جلسه برداشت؛ به همین دلیل تراکم موها بعد از کاشت بسیار زیاد می‌شود.

با استفاده از روش FUT همین مقدار گرافت که تقریبا چیزی در حدود 12000 تا 14000 تار مو می‌شود را در دو جلسه و به فاصله یک سال برداشت می‌کنند. این خود نشان‌دهنده برتری روش ترکیبی نسبت به دو روش FIT و FUT است.

روش ترکیبی
روش ترکیبی

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی

همانطور که از نام این روش پیداست، کاشت مو به روش ترکیبی، با ترکیب دو متد کاشت مو یعنی FUT و FIT انجام می‌شود. کاشت مو به روش ترکیبی نیز از سه مرحله برداشت گرافت، آماده‌سازی فولیکول‌ها و کاشت گرافت‌ها تشکیل شده است. در مرحله برداشت گرافت با کمک تکنیک FUT، برای برداشت گرافت، یک برش نواری در ناحیه اهدا ایجاد شده و سپس با هدف افزایش تراکم گرافت‌ها از تکنیک FIT استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی مراحل کاشت مو به روش ترکیبی می‌پردازیم.

  • ابتدا با در نظر گرفتن سلیقه بیمار، بهترین خط رویش مو مشخص می‌شود.
  • سپس وضعیت گرافت‌های بانک مو آنالیز می‌شود.
  • در مرحله بعدی ناحیه مناسب برش نواری تعیین می‌شود.
  • سپس با هدف کاهش درد، از طریق تزریق داروهای بی‌حسی موضعی، سر بیمار بی‌حس می‌شود.
  • در این مرحله، با استفاده از ابزار مخصوص گرافت‌ها از ناحیه اهدا برداشت می‌شوند.
  • سپس برش ایجاد شده در ناحیه اهدا بخیه زده می‌شود.
  • در این مرحله، فولیکول‌های استخراج شده در زیر میکروسکوپ آماده کاشت می‌شوند.
  • سپس فولیکول‌های آماده شده به ناحیه طاس سر منتقل می‌شوند.

بعد از ترمیم، در صورت لزوم پزشک به منظور افزایش تراکم گرافت‌های کاشته شده، از کاشت مو به روش FIT برای برداشت گرافت‌های بیشتر از بانک مو استفاده می‌کند. در این روش گرافت‌های اهدایی باکیفیت و سالم با استفاده از ابزارهای خاص، به صورت واحدهای جداگانه برداشت شده و در محل طاس سر کاشته می‌شوند.

نمونه کاشـت مو لیما
نمونه کاشـت مو لیما

در روز عمل پزشک با توجه به معاینات قبلی محل برداشت نوار فولیکول‌ها را تعیین می‌کند و بعد از تزریق بی‌حسی برداشت فلپ آغاز می‌شود. این مرحله باید توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام گیرد تا آسیبی به گرافت‌های موجود بر روی نوار مو نرسد. بعد از برداشت کامل فلاپ در اختیار دیگر متخصصان تیم پزشکی قرار می‌گیرد تا فولیکول‌ها را جدا کرده و آن‌ها را برای کاشت آماده کنند. پزشک نیز محل برداشت نوار را با استفاده از نخ‌های ظریف بخیه میزند تا آثار زخم و بخیه در کمترین حد ممکن بر روی ناحیه برداشت باقی بماند.

بعد از آماده‌سازی گرافت‌ها، تیم پزشکی با سرعت عمل مناسب آن‌ها را در شکاف‌های ایجاد شده در محل کاشت قرار می‌دهند تا فولیکول‌ها در محیط خارج از بدن آسیبی نبینند. در کاشت مو به روش FUT بعد از این مرحله کاشت مو به اتمام رسیده و متقاضی می‌تواند به خانه برگردد؛ اما در روش ترکیبی هنوز اول کار است و باید مراحل دیگری نیز دنبال شود.

در این مرحله کاشت به روش FIT آغاز می‌شود تا هم بتوان ناحیه طاسی را به طور کامل پوشش داد و هم تراکم مورد تقاضای فرد را ایجاد کرد. با استفاده از این روش حدود 1000 گرافت برداشت می‌شود و لابه‌لای گرافت‌های قبلی قرار می‌گیرد. به این ترتیب پرپشتی موهای کاشته شده به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در روش FIT هیچ‌گونه جای زخمی ایجاد نمی‌شود و به دلیل اینکه گرافت‌ها از شکاف‌هایی کمتر از 1 میلی‌متر خارج می‌شوند، هیچ آسیبی به محل برداشت نمی‌رسد.

این مرحله ممکن است در همان روز یا بسته به شرایط متقاضی روز بعد از مرحله اول انجام شود؛ درنهایت بعد از رشد موهای کاشته شده شما دقیقا به همان نتیجه‌ای که می‌خواستید رسیده‌اید و دیگر خبری از طاسی‌های گسترده و آزاردهنده نیست.

مراحل کاشت مو ترکیبی
مراحل کاشت مو ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی با وجود اینکه عمل کاشت مو یک عمل کم تهاجمی و سبک است، اما مدت زمان انجام آن طولانی است. چراکه تمام مراحل برداشت گرافت، آماده‌سازی فولیکول‌ها و کاشت گرافت‌ها در مناطق طاس شده سر، طی یک جلسه انجام می‌شوند. معمولاً بسته به شرایط، کاشت مو به روش ترکیبی حدود ۸ الی ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

معمولاً در بازه زمانی بین آماده‌سازی فولیکول‌ها و کاشت آنها یک استراحت کوتاه خواهید داشت. در نتیجه برای انجام عمل کاشت مو لازم است یک روز کامل را از محل کار خود مرخصی گرفته باشید.

تعداد کاشت گرافت در کاشت موی ترکیبی

تعداد گرافت‌های کاشته شده در روش‌های مختلف کاشت مو متفاوت است. در عمل کاشت مو به روش ترکیبی، بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ (در موارد تا ۴۰۰۰) گرافت از محل بانک مو برداشت شده و به بخش طاس سر منتقل می‌شوند. از آنجاییکه در هر گرافت بیش از یک تار مو وجود دارد، در نهایت تعداد تار موهای کاشته شده بسیار بیشتر خواهد بود. به این ترتیب با کاشت ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ گرافت، ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو کشته می‌شود.

کاندید مناسب کاشت مو به روش ترکیبی

اصولا افراد برای اینکه بتوانند کاشت مو انجام دهند، باید فاقد بیماری‌های زمینه‌ای کنترل یا درمان نشده بوده و از سلامت عمومی برخوردار باشند. در میان این متقاضیان کسانی که طاسی‌های گسترده‌ای دارند یا انتظار دارند که بعد از کاشت تراکم موی بالایی داشته باشند، کاندید مناسبی برای کاشت به روش ترکیبی به شمار می‌روند.

درواقع برای این افراد نیاز به حجم بالایی گرافت وجود دارد تا همه ناحیه ریزش به طور کامل پوشش داده شود و این تعداد گرافت با یک جلسه برداشت در هیچ‌یک از روش‌های FIT یا FUT به دست نمی‌آید. به طور کلی می‌توان افراد زیر را از کاندیدای مناسب برای کاشت مو دانست.

متقاضیان با طاسی‌های گسترده

متقاضیانی که تعداد گرافت موردنیاز برای پوشش دهی کامل منطقه کاشت در آن‌ها بیشتر از 4000 باشد دارای طاسی‌های گسترده هستند. در روش‌های FIT و FUT در هر جلسه بین 1500 تا 2000 گرافت را می‌توان برداشت کرد و متقاضیان برای تکمیل مراحل کاشت و رسیدن به تراکم دلخواه باید یک سال یا در بهترین حالت چند ماه بعد دوباره برای کاشت مو اقدام کنند. در روش ترکیبی دیگر نیازی به این کار نیست.

تعداد مناسبی از گرافت‌ها با استفاده از FUT برداشت می‌شود و در همان روز یا حداکثر چند روز بعد بقیه گرافت‌های موردنیاز با استفاده از روش FIT به دست می‌آیند.

متقاضیانی که از جراحی ترسی ندارند

با توجه به اینکه کاشت مو به روش FUT یک جراحی تهاجمی است و درنهایت یک زخم نواری با طول تقریبی 15 تا 20 سانتی‌متر بر روی محل برداشت باقی می‌گذارد، لازم است که متقاضیان با این مسئله مشکلی نداشته باشند.

** تخفیف ویژه مراجعین سایت

متقاضیان با بانک موی ضعیف

در بسیاری از روش‌های کاشت مو وجود بانک موی قوی بسیار مهم است و به همین دلیل افراد با بانک موی ضعیف انتخاب‌های محدودی دارند. کاشت مو به روش ترکیبی برای افرادی با حداقل کاشت مو مناسب است. درواقع بانک موی متقاضیان این روش باید در حدی باشد که بتوان یک نوار 2 سانتیمتری و گرافت‌های موردنیاز برای FIT را از آن برداشت. با توجه به این موضوع حدود 7 تا 10 سانتیمتر بانک مو برای کاشت با این روش کاملا مناسب است.

نـمونه کاشت مو لیما
نـمونه کاشت مو لیما
کاشت مو لیما
کاشت مو لیما

توجه داشته باشید که کاشت مو به روش ترکیبی برای افرادی که طاسی‌های جزئی دارند، اصلا به‌صرفه نیست و این افراد باید به سراغ یکی از روش‌های FIT یا FUT به تنهایی بروند. علاوه بر این برای افرادی که بانک موی کمتر از 5 سانتیمتر دارند، روش FUT مناسب‌تر است و بهتر است کاشت مو به روش ترکیبی را فراموش کنند. نکته دیگر اینکه استفاده از این روش به افراد سالخورده و متقاضیان با بیماری‌های تنفسی اصلا توصیه نمی‌شود.

بانک موی مناسب برای کاشت مو ترکیبی

بهتر است قبل از پاسخ به این سؤال، تعریف مشخصی از مفهوم بانک مو داشته باشیم. به ناحیه‌ای از سر که گرافت‌های آن کیفیت مناسبی داشته و از آنها می‌توان برای کاشت مو استفاده کرد، بانک مو گفته می‌شود. معمولاً قسمت‌های پشت و کناری سر بهترین گرافت‌ها را برای اهدا به ناحیه سر دارند. هرچه کیفیت گرافت‌های موجود در بانک مو بالاتر باشد، نتیجه عمل کاشت مو نیز کیفیت بهتری خواهد داشت.

روش ترکیبی بهترین تکنیک کاشت مو برای افرادی است که بانک موی نامناسبی بر روی سر خود دارند. در این افراد معمولاً از موهای موجود در صورت (ریش) یا سینه برای کاشت بر روی نواحی طاس سر استفاده می‌شود.

آزمایشات لازم قبل از کاشت مو ترکیبی

ارائه برخی آزمایشات خونی به پزشک، یکی از مراحل مهمی است که باید قبل از هرگونه عمل گسترده یا حتی کم تهاجمی و سبک مانند کاشت مو، به آن توجه شود. با انجام این آزمایشات پزشک در مورد وضعیت سلامتی شما جهت ورود به اتاق عمل و امکان انجام عمل کاشت مو تصمیم‌گیری خواهد کرد. به عنوان مثال اگر فرایند انعقاد خون در بدن شما نسبت به سایر افراد بیشتر طول می‌کشد، پزشک با انجام آزمایش از این موضوع آگاهی پیدا کرده و در هنگام جراحی اقدامات تکمیلی انجام خواهد شد.

همچنین در آزمایش های قبل از کاشت مو ابتلای فرد به برخی بیماری‌های عفونی واگیر مانند هپاتیت و ایدز بررسی می‌شود. در صورت مثبت شدن تست‌های عفونی، به منظور حفظ سلامت تیم پزشکی، از پروتکل‌های ویژه‌ای برای انجام عمل استفاده می‌شود. به طور کلی آزمایشات انجام شده قبل از عمل کاشت مو به دو دسته تقسیم می‌شوند:

تست‌های مربوط به وضعیت سلامت عمومی بیمار

  • تست CBC: با انجام این تست وضعیت سلول‌های خون، احتمال کم خونی، وجود عفونت در خون و سرطان خون بررسی می‌شوند.
  • تست FBS: با انجام این تست وضعیت قند خون فرد در حالت ناشتا بررسی می‌شود. افرادی که به بیماری دیابت مبتلا باشند، کاندید عمل کاشت مو نخواهند بود.
  • تست تری‌گلیسرید و کلسترول: در افرادی که چربی خون آنها از حد طبیعی بسیار بالاتر باشد، ریسک ایجاد پلاکت و لخته شدن خون بالا می‌رود. لخته شدن خون ریسک بروز سکته قلبی یا مغزی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین، پزشک با انجام این تست میزان این ریسک را بررسی می‌کند.
  • تست PT و PTT: این تست مربوط به انعقاد خون است. با انجام این تست آمادگی بیمار و عدم وجود مشکل در فرایند انعقاد خون بررسی می‌شود.
  • تست آنالیز ادرار (U/A): این تست به منظور بررسی وضعیت متابولیک بیمار و علائم برخی بیماری‌ها مانند دیابت انجام می‌شود.

تست‌های مربوط به بیماری‌های عفونی واگیردار

  • تست HIV: در این تست وجود آنتی‌بادی مربوط به ویروس HIV که عامل بیماری ایدز است، بررسی می‌شود.
  • تست Ab HCV: در این تست وجود آنتی بادی مربوط به بیماری هپاتیت C بررسی می‌شود.
  • تست Ab HBS: در این تست وجود آنتی بادی مربوط به بیماری هپایت B بررسی می‌شود.

مراقبت‌های قبل از کاشت مو به روش ترکیبی

  • قبل از کاشت مو لازم است که مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون را متوقف کنید.
  • مصرف دخانیات و الکل می‌تواند رشد موها را با مشکل مواجه کند؛ بهتر است آن‌ها را به طور کامل ترک کنید.
  • اگر پزشک توصیه کرد، برای تشخیص بهتر گرافت‌ها موها را دو یا سه روز قبل از روز عمل رنگ کنید.
  • در صورتی که پزشک برای شما دارویی تجویز کرد حتما آن را به موقع و در دوز کامل مصرف کنید.
  • در خصوص بیماری‌هایی که به آن‌ها مبتلا هستید یا داروهای خاصی که مصرف می‌کنید و همچنین تجربیات کاشت موی قبلی یا مصرف داروهای ضد ریزش مو با پزشک صحبت کنید.

کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو به روش ترکیبی

  • مراقبت درست از زخم ایجاد شده در کاشت مو به روش FUT
  • دوری از فعالیت‌های روزشی و شغلی سنگین تا حدود یک ماه بعد از کاشت
  • دوری از مشروبات الکلی و غذاهای خیلی چرب و شور
  • عدم استفاده از کلاه کاسکت تا یک ماه بعد از کاشت و کلاه معمولی تا سه روز بعد
  • خودداری از رنگ کردن موها تا شش ماه بعد از کاشت
  • عدم استفاده از سونا، استخر و خودداری از دوش گرفتن با آب داغ و پرفشار تا یک ماه بعد از عمل
  • پانسمان محل زخم را به طور مرتب تعویض کنید. بعد از دو تا سه روز دیگر نیازی به پانسمان نخواهید داشت و می‌توانید محل زخم را شستشو دهید و تمیز کنید.

چند وقت بعد از کاشت فوق ترکیبی می‌توان موها را کوتاه کرد؟

زمان و نحوه درست کوتاه کردن مو، نکته مهمی است که باید در مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو به آن توجه داشته باشید. منظور از نحوه در ست کوتاه کردن مو بعد از عمل کاشت، استفاده از قیچی است. به این ترتیب در یک مدت یک ماهه به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب به فولیکول‌های کاشته شده استفاده از تیغ و ریش‌تراش در سر نواحی جراحی مجاز نیست.

نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت

پس از آنکه در پروسه عمل کاشت مو به روش فوق ترکیبی، فولیکول‌ها به نواحی طاس سر منتقل شدند، حدود ۱۰ روز طول می‌کشد تا این سلول‌ها در زیر پوست ثابت شده و در جای درست خود قرار بگیرند. در نتیجه در این مدت ۱۰ روزه محل کاشت مو در حساس‌ترین حالت خود قرار داشته و نیاز به مراقبت ویژه دارد. از طرفی به جز حساسیت فولیکول‌ها، حداقل یک ماه طول می‌کشد تا عوارض عمومی پس از جراحی مانند زخم‌های بانک مو به طور کامل بهبود پیدا کنند. به این ترتیب بهترین زمان کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو به روش فوق ترکیبی، یک ماه پس از جراحی است.

نحوه شست‌وشو مو بعد از پیوند مو فوق ترکیبی

درست مانند بخش قبل، زمان و نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو فوق ترکیبی یکی از مراقبت‌هایی است که باید بعد از عمل توسط مراجعین به خوبی رعایت شود. در واقع رعایت این نکات هر چند ساده به طور مستقیم بر نتیجه عمل تأثیر دارد. همان‌طور که گفته شد حداقل ۱۰ روز طول می‌کشد تا فولیکول‌های کاشته به خوبی در زیر پوست سر ثابت شوند. در این مدت ده روزه حساسیت فولیکول‌های موجود در ناحیه کاشت بسیار بالا بوده و بدون رعایت یک سری نکات خاص، نمی‌توان مانند گذشته سر خود را شستشو داد.

حداقل ۲۴ ساعت زمان لازم است تا بتوانید برای نخستین مرتبه بعد از عمل فوق ترکیبی کاشت مو، سر خود را شستشو دهید، اما توصیه می‌شود جهت مراقبت بیشتر از فولیکول‌ها تا سه روز اول صبر کنید. دما و فشار آب دو مورد مهم در شستشوی مو بعد از عمل هستند. توجه داشته باشید که در زمان استحمام، فشار آب به طور مستقیم بر روی سر شما قرار نداشته باشد.

کاشت مو به روش ترکیبی
کاشت مو به روش ترکیبی

در مورد شامپوی مناسب حتماً از پزشک خود سؤال کنید، در هنگام شستشوی سر با شامپو به هیچ عنوان فشار اضافی بر موهای کاشته شده وارد نکنید. بهتر است به آرامی شامپو را در بر روی سر خود ماساژ دهید تا آسیبی به فولیکول‌ها وارد نشود. شستشوی مناسب سبب می‌شود تا زخم‌های موجود، از پوست سر جدا شده و به فولیکول‌ها اکسیژن کافی برسد.

کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی کاشت مو به روش ترکیبی

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

  • امکان کاشت مو در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در یک جلسه
  • امکان برداشت تعداد زیادی گرافت تنها در یک جلسه
  • مناسب برای افرادی که بانک موی خیلی قوی ندارند و بخش‌های زیادی از سر آن‌ها دچار طاسی شده است.
  • مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر روش‌های کاشت مو
  • مزایای کاشت مو به روش‌های FIT یا FUT

معایب کاشت مو به روش ترکیبی

با توجه به اینکه روش ترکیبی از روش‌های FIT و FUT است، به نظر می‌رسد که معایب این روش‌ها نیز با آن همراه باشد. به عنوان مثال زخم حاصل از کاشت با روش FUT ممکن است کمی آزاردهنده باشد؛ اما با استفاده از کاشت تعداد گرافت بر روی ناحیه زخم می‌توان این مشکل را حل کرد. البته متقاضیانی که بانک موی مناسب دارند نیازی نیست نگران این موضوع باشند؛ چراکه بعد از رشد موها این محل به طور کامل پوشانده خواهد شد.

هزینه کاشت مو به روش ترکیبی

می‌توان انتظار داشت که هزینه کاشت مو به روش ترکیبی از کاشت به یکی از روش‌های FIT یا FUT بیشتر باشد؛ اما باید بدانید که کاشت مو به روش های جدیدتر و مدرن تر مانند میکروگرافت و کاشت مو به روش Super FUE گران‌تر از روش ترکیبی است. به همین دلیل می‌توان آن را برای افراد مختلف مقرون‌به‌صرفه دانست.

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که تعداد گرافت‌های برداشت شده، سطح طاسی، دستمزد پزشک و محل کلینیک از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه‌ها هستند. به این مبالغ باید هزینه‌های آزمایش‌ها، معاینات و داروهای موردنیاز را نیز اضافه کنید.

سایر خدمات لیما کاشت

سوالات متداول

کاشت مو به روش ترکیبی چقدر طول می‌کشد؟

جلسه کاشت مو به روش ترکیبی چیزی حدود ۸ تا ۱۰ ساعت طول خواهد کشید؛ بنابراین لازم است که یک روز کامل را از کار خود مرخصی بگیرید. نتایج این روش هم همچون دیگر روش‌های کاشت مو حدود ۶ ماه تا ۱ سال بعد خود را نشان می‌دهند و ثابت می‌شوند.

چرا باید به سراغ کاشت مو با روش ترکیبی رفت؟

کاشت مو با این روش ساده است و نیاز به زمان زیادی ندارد. شما تنها با یک جلسه کاشت می‌توانید به تراکم دلخواه خود برسید و نیازی نیست که بعد از مدتی به فکر کاشت مجدد برای پرپشت‌تر کردن موها باشید.

چه زمانی بعد از کاشت مو به روش ترکیبی می‌توان موها را اصلاح کرد؟

بهتر است در خصوص زمان مناسب برای اصلاح با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی توصیه می‌شود تا یک ماه بعد از عمل به سراغ اصلاح نروید. بعد از آن نیز تا شش ماه اول موهای کاشته شده را کوتاه نکنید تا به رشد کامل برسند و بتوانند دوره رشد خود را طی کنند. همچنین بهتر است تا حدود 5 ماه و زمانی که زخم محل برداشت با روش FUT به طور کامل خوب و پنهان نشده است، موهای این ناحیه را اصلاح نکنید.

آیا کاشت مو به روش ترکیبی بهترین روش کاشت مو است؟

تشخیص بهترین روش کاشت مو برای هر فرد بر عهده پزشک متخصص است. پزشک با توجه به شرایط فرد، الگوی ریزش و نتیجه معاینات بهتری روش را به افراد پیشنهاد می‌دهد. می‌توان گفت کاشت مو به روش ترکیبی برای افرادی که به دنبال پرپشت‌تر شدن موها هستند یا ناحیه طاسی آن‌ها آن‌قدر گسترده است که تعداد گرافت‌های برداشت شده با یک روش نمی‌تواند برای پوشش دهی آن مناسب باشد، روش ترکیبی انتخابی مناسب است؛ اما تصمیم نهایی را باید بر عهده پزشک گذاشت.

بهترین سن برای انجام کاشت مو چه زمانی است؟

از آن جایی که بهترین نتایج معمولا در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به دست می آیند، اغلب متخصصان انجام این فرایند را در بازه سنی یاد شده توصیه می کنند.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

آیا امکان ریزش مو پس از فرایند کاشت وجود دارد؟

پس از جراحی، همگام با عادت کردن بدن به فولیکول های جدید مو ریزش مو اتفاق می افتد. این ریزش موقت معمولا در هفته دوم تا هشتم پس از کاشت رخ داده اما ظرف ۳ ماه مو ها دوباره شروع به رشد می کنند. نتایج نهایی فرایند را می توان ۸ تا ۱۲ ماه بعد از جراحی مشاهده کرد. فولیکول مو های کاشته شده دارای توان بیشتری بوده و امکان ریزش آن ها بسیار اندک است. البته، کم پشت شدن مو ها در اثر افزایش سن پدیده ای رایج و طبیعی به شمار می آید.

فهرست مطالب

فهرست مطالب