روش سوپر ترکیبی پلاس

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس

اگرچه حدود 70 سال است که از اولین جراحی کاشت مو می گذرد؛ با این حال پیشرفت و ابداع روش های جدید کاشت مو، تحول بزرگی در این عمل زیبایی ایجاد کرده است. به طوری که دیگر نمی توان کاشت مو به روش های جدید را رو نوعی عمل جراحی محسوب کرد و در نتیجه، روش های نوظهور و پیشرفته ی کاشت مو بسیار کم تهاجمی هستند.

به دلیل اهمیت شناخت روش های جدید کاشت مو، سعی داریم در این مقاله به طور مفصل در مورد جدیدترین روش کاشت مو به نام سوپر ترکیبی پلاس صحبت کنیم و مزایای آن را بررسی کنیم.

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو راه حلی مطمئن و کم عارضه برای جبران ریزش مو در سر یا نقاط دیگری همچون ابرو، ریش و سبیل است. افراد با دلایلی مختلفی مانند ریزش موی ارثی یا آلوپسی آندروژنی، سوختگی، شکستگی، بیماری های زمینه ای کنترل یا درمان شده و … کاندید مناسبی برای کاشت مو هستند. روش های مختلفی نیز از همان ابتدا تا به امروز، برای کاشت مو ابداع شده است.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس
جدیدترین روش کاشت مو
کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس
لیماکاشت کاشت مو

روش های قدیمی تر، برش بزرگی در ناحیه بانک مو ایجاد می کردند و به همین دلیل ریسک وقوع عوارضی همچون خون ریزی، تورم، درد و عفونت را بالا می بردند. همچنین به دلیل ایجاد بخیه در ناحیه بانک مو، اسکاری در این ناحیه پدیدار می شد که برای بسیاری از افراد خوشایند نبود. البته هنوز هم از روش های قدیمی کاشت مو مانند روش FUT استفاده می شود؛ با این حال به دلیل عوارض بیشتر و تهاجمی بودن، تمایل افراد به این روش ها کاهش یافته است.

روش های جدید کاشت مو، دیگر نیازی به برش نواری بافت پوست، به منظور استخراج فولیکول ها یا گرافت ها ندارند و متخصصان تنها با ایجاد سوراخ های بسیار ریزی که قطری کمتر از 1 میلی متر دارند، اقدام به برداشت فولیکول ها به صورت واحدی یا تکی می کنند.

بعد کاشت
بعد کاشت
قبل کاشت
قبل کاشت

سرمنشا اصلی روش های کاشت مو به شیوه نوین، روش FUE است. به تبع عوارضی که در روش های قدیمی کاشت مو بسیار محتمل بودند، در روش های جدید، احتمال وقوع بسیار پایینی دارند. به همین دلیل نیز، استقبال بسیار خوبی از این روش ها می شود. از این رو، قصد داریم در این مقاله به بررسی جدیدترین روش مبتنی بر کاشت موی فولیکولار یعنی روش +SFUE بپردازیم.

کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس (+SFUE) چیست ؟

کاشت مو به روش FUE یا Follicular Unit Extraction یکی از روش های استخراج فولیکول ها، به صورت واحدی است. اساس کار روش SUPER FUE و +SFUE نیز مشابه روش FUE است؛ با این تفاوت که در روش SUPER FUE، تمام مراحل برداشت و کاشت مو توسط دستگاه های کاملا هوشمند صورت می گیرد.

استفاده از دستگاه های هوشمند در فرآیند کاشت مو، بسیاری از مشکلات و نقص های روش های پیشین را حل کرده است. البته تجهیزات و امکانات پیشرفته مورد استفاده در روش SUPER FUE، به تنهایی عامل موفقیت در کاشت مو نخواهند بود و عوامل متعددی در این فرآیند دخیل اند.

کاشت مو سوپرترکیبی پلاس لیماکاشت
کاشت مو سوپرترکیبی پلاس لیماکاشت
کاشت مو سوپرنرکیبی لیماکاشت
کاشت مو سوپرنرکیبی لیماکاشت
کاشت مو مدلی لیماکاشت
کاشت مو مدلی لیماکاشت

می توان گفت، مهمترین عامل در موفقیت کاشت مو، تخصص و تجربه پزشک و تیم پزشکی است. در واقع این پزشک و تیم پزشکی هستند که باید تجربه و تبحر کافی در استفاده از دستگاه های مجهز و پیشرفته روش SUPER FUE را داشته باشند.

اگرچه تمام افرادی که کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند می توانند از کاشت مو به روش SUPER FUE بهره مند شوند؛ با این حال لازم است که پزشک معتمد شما در این مورد نظر دهد. در واقع در جلسات مشاوره ی پیش از کاشت مو، پزشک با بررسی عوامل مختلفی همچون علل ریزش مو، شرایط پوست، ناحیه بانک مو و گستردگی محل مورد نیاز برای کاشت مو، در خصوص بهترین روش کاشت مو برای شما، تصمیم گیری خواهد کرد.

مراحل کاشت مو به روش SUPER FUE

مراحل اصلی کاشت مو به روش SUPER FUE به شرح زیر هستند:

آنالیز پوست سر و طراحی لیزری خط رویش موها

در روش سوپر ترکیبی پلاس SUPER FUE Plus از دستگاه 3D Scanner برای اسکن و آنالیز پوست سر استفاده می شود که در نتیجه ی آن، اطلاعات ارزشمندی حاصل خواهد شد که در ادامه روند کاشت مو، مورد استفاده قرار می گیرند.

به این ترتیب، ویژگی های مختلف پوست سر همچون رطوبت، چربی و کشسان بودن بررسی می شود. در این مرحله، پوست سر از نظر بیماری های مختلفی مانند بیماری های قارچی و … آنالیز می شود که این موضوع در نتیجه کاشت مو تاثیر بسزایی دارد.

بهترین کلینیک کاشت مو در ایران
بهترین کلینیک کاشت مو در ایران

همچنین، گستردگی ناحیه کاشت و تعداد فولیکول های لازم برای پر کردن این ناحیه و رسیدن به تراکم دلخواه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بعد از مشخص شدن تعداد گرافت های مورد نیاز برای استخراج، تعداد گرافت های قابل استخراج در منطقه بانک مو نیز مشخص می شود. از طرفی گرافت هایی که دارای ریشه چندتایی و ضخیم هستند، شناسایی خواهند شد و با بررسی عمق ریشه موها، کمترین آسیب هنگام استخراج به آنها وارد می شود.

عوامل دیگری همچون وضعیت خون رسانی به گرافت ها، به دلیل اهمیت تغذیه آنها پس از کاشت و بهبود سریع تر زخم ها و همچنین پیشگیری از نکروز پوستی، نیز مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین، خط مو و الگوی کاشت مو با استفاده از دستگاهی لیزری ترسیم می گردد. علاوه بر آن، تجهیزات خاص مورد استفاده در روش SUPER FUE، این موقعیت را فراهم می کنند که بتوان تراکم موهای مشکی را در محل کاشت به حداکثر رساند.

ضدعفونی کردن پوست سر

برای از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها از روی پوست سر، باید قبل از اقدام به کاشت مو، از مواد ضدعفونی کننده استفاده نمود. ضدعفونی کردن پوست سر، فواید دیگری همچون افزایش سرعت خون رسانی به پوست و بهبود جای زخم ها را نیز دارد.

بی حس کردن پوست سر در ناحیه برداشت و کاشت مو

بی حسی به منظور کاهش درد هنگام برداشت و کاشت فولیکول ها صورت می گیرد. بی حس کردن پوست سر در روش SUPER FUE با سایر روش های کاشت مو متفاوت است. در روشی مانند FUE برای بی حس کردن پوست سر، از سوزن استفاده می شود؛ درحالی که در روش SUPER FUE، از دستگاهی مخصوص که بدون سوزن است برای بی حسی موضعی استفاده می شود. در نتیجه درد ناشی از وارد شدن سوزن به سر، در این روش منتفی خواهد شد و همچنین به ریشه موها نیز آسیبی وارد نخواهد شد.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس

استخراج فولیکول ها از منطقه برداشت

در روش SUPER FUE، از دستگاهی مخصوص برای برداشت فولیکول ها استفاده می شود. مزایای این دستگاه عبارتند از :

  • قابلیت تنظیم زاویه،
  • قابلیت تنظیم کردن سرعت چرخش کانولا،
  • کاهش میزان خون ریزی،
  • کاهش احتمال آسیب به فولیکول ها،
  • افزایش سرعت برداشت فولیکول ها تا 5 الی 7 برابر،
  • افزایش احتمال برداشت فولیکول های چند ریشه ای تا 4 الی 5 برابر،
  • کاهش احتمال عفونت به دلیل استفاده از قلم و پانچ یک بار مصرف،
  • عدم آسیب به ریشه موها هنگام برداشت گرافت ها،
کاشت مو ترکیبی لیماکاشت
کاشت مو ترکیبی لیماکاشت

ذخیره فولیکول های استخراج شده

فولیکول هایی که از ناحیه بانک مو استخراج می شوند، باید در مدت زمان بین برداشت و کاشت، در محیطی ایمن قرار گیرند. برای این منظور از تجهیزات نگهدارنده خاصی استفاده می شود. این تجهیزات محوطه ای سربسته، حاوی مواد مغذی فولیکول ها (سلول های بنیادی) و کاملا استریل هستند که احتمال وارد شدن شوک و آسیب به فولیکول ها را به شدت کاهش می دهند. در این روش، تقریبا 95 درصد فولیکول ها حفظ می شوند و سالم می مانند.

در واقع در حدود چند سی سی خون از زیباجو گرفته می شود که طی فرآیندی به مایع پلاسمایی غنی از سلول های بنیادی تبدیل می شود. این مایع حاوی مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو است.

کاشت فولیکول ها در منطقه مورد نظر

در روش SUPER FUE، برای کاشت مو نیز از دستگاه های خاصی استفاده می شود که سبب نتیجه بهتری نسبت به سایر روش های کاشت مو خواهد شد. برای کاشت خط مو، از دستگاه ایمپلنتر خاصی استفاده می شود که باعث تراکم حداکثری و حالت طبیعی موها در محل خط رویش خواهد شد. نکته مهم این است که شکاف های ایجاد شده در این روش، 3 الی 4 برابر بهتر از روش های دیگر کاشت مو است.

قلم و پانچ مورد استفاده در این دستگاه نیز، یکبار مصرف بوده و به همین دلیل احتمال انتقال بیماری و بروز عفونت را به حداقل می رساند. از طرفی دقت این دستگاه آنقدر بالاست که مانع از آسیب به موهای اطراف ناحیه کاشت می شود.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس

بعد از کاشت فولیکول ها، از لیزر کم توان به منظور کاهش التهابات و افزایش سرعت پیوند فولیکول ها استفاده می شود.

مزایای کاشت مو به روش نوین +SFUE

مزایای کاشت مو به روش +SFUE عبارتند از:

  • کاهش درد و خون ریزی به طوری که می توان گفت تقریبا در این روش، درد و خون ریزی وجود ندارد.
  • خط رویش موی طبیعی،
  • بی حسی با دستگاه های خاص و بدون استفاده از سوزن،
  • سرعت بالای انجام عمل و کاهش محدودیت برداشت گرافت،
  • افزایش تراکم موها،
  • امکان برداشت مو از سایر قسمت های بدن مانند موهای انتهای ریش،
  • سرعت پیوند فولیکول ها و دریافت نتیجه؛ به طوری که زمان نتیجه گیری 12 الی 14 ماهه در روش های قدیمی کاشت مو به 6 الی 9 ماه تقلیل یافته است.
  • کاهش احتمال انتقال بیماری از افراد دیگر به دلیل استفاده از قلم و پانچ یکبار مصرف،
  • ترمیم سریع تر و رشد بیشتر موها به دلیل لیزرتراپی،
  • به حداقل رساندن احتمال ایجاد زخم و اسکار.
  • کاهش دوران نقاهت،
  • امکان کاشت مو در ناحیه ابرو، ریش و سبیل،
  • کاشت مو در یک جلسه و معمولا عدم نیاز به جلسات ترمیمی،
  • کاهش ابتلا به نکروز. نکروز عبارت است از ایجاد زخم و در نهایت مردگی بافت پوست که به دلیل عدم تشخیص وضعیت خون رسانی در زیر پوست، قبل از شروع به کاشت مو، ایجاد می گردد.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش SUPER FUE

مراقبت های بعد از کاشت مو، در رسیدن به نتیجه ایده آل، تاثیر شگرفی دارند. این مراقبت ها و دستورالعمل ها عبارتند از:

  • در جریان قرار دادن پزشک در صورت حساسیت به داروهای بی حس کننده،
  • در جریان قرار دادن پزشک در صورت سابقه استفاده از دارو، حتی داروهای مکمل و ویتامین ها،
  • شست و شوی موها شب قبل از کاشت مو،
  • عدم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی قبل از کاشت مو بر روی موها،
  • عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین،
  • استفاده از مسکن و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک، به صورت منظم،
  • حضور در جلسات معاینه بعد از کاشت مو به منظور بررسی مشکلات احتمالی،
  • عدم انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین تا زمان مورد نظر پزشک،
  • استفاده از شامپوها و شوینده های تجویز شده توسط پزشک.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس

قبل کاشت خانوادگی
قبل کاشت خانوادگی
بعد کاشت خانوادگی
بعد کاشت خانوادگی

هزینه های کاشت مو به روش SUPER FUE

هزینه کاشت مو به عوامل زیادی وابسته اند که از جمله آنها عبارتند از:

  1. روش کاشت مو،
  2. میزان تبحر و تخصص پزشک و تیم پزشکی،
  3. ویژگی های فردی مانند وسعت ناحیه ریزش مو و وضعیت بانک مو،
  4. امکانات و تجهیزات مرکز یا کلینیک زیبایی،
  5. تراکم موی مدنظر زیباجو.

این روش با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا کیفیت کاشت را به حداکثر رسانده و به عنوان روشی شناخته می شود که حداکثر و بالاترین تراکم در مرحله ی کاشت را می دهد و خط رویش کاملا طبیعی برای فرد ایجاد می کند. این روش در مجموعه کلینیک های رویان توسط پزشک انجام می شود که موجب حداکثر کیفیت کار می شود.

سایر خدمات لیما کاشت

سوالات متداول

آیا کاشت مو دردناک است؟

فرایند می تواند دردناک باشد اما شدت درد در هر فرد متفاوت است. اغلب افراد هنگام تزریق داروی بی حس کننده احساس درد خواهند کرد. همچنین، امکان دارد پزشک جهت کاهش درد و ناراحتی، ناحیه درمان را سرد کند. به طور کلی، این فرایند معمولا دردناک نیست.

دوره بهبودی پس از کاشت مو چگونه است؟

با توجه به این که میکرو گرافت فرایندی ساده و همراه با بی حسی موضعی است معمولا به بستری شدن در بیمارستان نیاز نخواهد بود. بدن میکرو گرافت را به عنوان بخشی از خود تلقی کرده و آن را پس نمی زند. همچنین، احتمال بروز جای زخم در این فرایند اندک است. در روز های اول پس از فرایند، فرد باید از شامپو های ضد عفونی کننده استفاده و از رفتن به سونا، ورزش کردن و قرار گیری در معرض نور خورشید اجتناب کند. بیمار ۱۰ روز پس از فرایند جهت کشیدن بخیه ها به مطب پزشک باز خواهد گشت.

معایب کاشت مو چیست؟

همچون هر فرایند دیگر، جراحی میکرو گرافت نیز با خطر خونریزی، عفونت و یا واکنش حساسیتی به ماده بی حس کننده همراه است. در این فرایند معمولا حد مشخصی برای حداکثر تعداد مو های پیوندی در یک جلسه وجود داشته و اغلب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است. احتمال اندکی نیز در زمینه از بین رفتن مو، ریزش آن و بروز جای زخم وجود دارد. با گذشت زمان، امکان دارد مو های اطراف محل پیوند ضعیف شوند.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه فرایند بسته به تعداد مو های پیوندی، جلسات درمانی، وسعت ریزش مو، مهارت پزشک و کلینیک درمانی متفاوت است. به طور معمول، مردان به ۱ تا ۳ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

بهترین سن برای انجام کاشت مو چه زمانی است؟

از آن جایی که بهترین نتایج معمولا در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به دست می آیند، اغلب متخصصان انجام این فرایند را در بازه سنی یاد شده توصیه می کنند.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

آیا امکان ریزش مو پس از فرایند کاشت وجود دارد؟

پس از جراحی، همگام با عادت کردن بدن به فولیکول های جدید مو ریزش مو اتفاق می افتد. این ریزش موقت معمولا در هفته دوم تا هشتم پس از کاشت رخ داده اما ظرف ۳ ماه مو ها دوباره شروع به رشد می کنند. نتایج نهایی فرایند را می توان ۸ تا ۱۲ ماه بعد از جراحی مشاهده کرد. فولیکول مو های کاشته شده دارای توان بیشتری بوده و امکان ریزش آن ها بسیار اندک است. البته، کم پشت شدن مو ها در اثر افزایش سن پدیده ای رایج و طبیعی به شمار می آید.

فهرست مطالب