کاشت مو به روش Micro Fit

کاشت مو به روش Micro fit

امروزه از تکنیک های مختلفی برای کاشت مو استفاده می شود. پزشک با توجه به انتظاراتی که فرد از درمان دارد و نیز ویژگی های شخصی او بهترین تکنیک برای پیوند مو را انتخاب می کند. کاشت مو به روش Micro FIT یکی از جدیترین روش های پیوند مو است که در بسیاری از کلینیک های معتبر مورد استفاده قرار می گیرد.  

کاشت تخصصی مو لیماکاشت
کاشت تخصصی مو لیماکاشت

همان طور که از نام آن مشخص می شود این تکنیک نیز یکی از روش های مبتنی بر FIT است. استفاده از کلمه Micro نیز اشاره به دقت و ظرافت دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده در آن دارد. لطفا برای آشنایی بیشتر با این روش جذاب و موثر درمان ریزش مو با ما در این مطلب همراه شوید.

کاشت مو به روش Micro FIT چیست ؟

کاشت مو با روش Micro FIT یکی از جدیدترین و بهترین روش های درمان ریزش مو است که در آن از ابزارها و تجهیزاتی بسیار ظریف و دقیق برای درمان استفاده می شود. با توجه به افزایش دقت دستگاه در ایجاد حفرات عوارض درمان کمتر شده و دوران نقاهت پس از آن نیز کوتاه تر خواهد بود. کاهش سرعت فرآیند درمان و احتمال آسیب دیدن فولیکول ها در بازه زمانی بین مرحله استخراج و کاشت از جمله معایب این تکنیک محسوب می شوند.

هزینه کاشت مو با استفاده از این روش و نیز سایر روش های پیوند مو به عوامل متعددی از قبیل مهارت جراح، امکانات کلینیک درمانی، وسعت ناحیه کاشت، تراکم مد نظر فرد متقاضی درمان و نیز تجهیزات و امکانات مورد استفاده بستگی دارد. پزشک پس از معاینه فرد هزینه درمان را تعیین می کند

مراحل کاشت مو به روش Micro FIT

مراحل کاشت مو در تمام روش ها یکسان است. تمام روش های کاشت مو شامل سه مرحله زیر می شوند:

  • برداشت فولیکول ها از ناحیه اهدا
  • آماده سازی فولیکول ها
  • کاشت فولیکول های استخراج شده در ناحیه کاشت

تفاوت موجود در روش های مختلف پیوند مو ابزارهای مورد استفاده در مراحل مختلف و ناحیه بانک مو است. به عنوان مثال در روش های قدیمی و بر پایه کاشت مو به روش FUT  نوار باریکی به پهنای ۱ الی ۲ سانتی متر و طول ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر از ناحیه بانک مو در پشت سر جدا می شود.

ولیکول های روی این نوار باریک جدا شده و سپس در ناحیه کاشت قرار می گیرند. اما روش های جدیدتر و مبتنی بر کاشت مو به روش FUE فولیکول ها به صورت مجزا از بخش های مختلف پشت سر جدا شده و در ناحیه کاشت قرار داده می شوند. برداشت فولیکول ها در این روش ها از ناحیه وسیعتری از سر صورت می گیرد.

در برخی مردان که بانک موی قوی در ناحیه سر ندارند فولیکول ها از ناحیه زیر ریش یا ناحیه سینه نیز برداشت می شود و سپس در ناحیه طاس یا کم مو کاشته می شوند.

ابزارها و دستگاه های مورد استفاده در روش MICRO FIT

دستگاه های مورد استفاده در این تکنیک پیوند مو سوراخ ها یا شکاف هایی بسیار ظریف در پوست سر ایجاد کرده و سپس برداشت فولکیول ها انجام می شود. حفره هایی که در این تکنیک به منظور برداشت فولیکول ها در ناحیه اهدا ایجاد می شود بسیار ظریف تر از جدیدترین روش کاشت مو است. مزایای اصلی دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده در کاشت مو به روش Micro FIT عبارتند از:

  • دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد قابلیت ایجاد حفراتی با قطر و اندازه های متفاوت را دارد.
  • پانچی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد قابلیت چرخش دارد. چرخش پانچ نیز با زدن دکمه ای انجام می شود و پزشک پانچ را نمی چرخاند. از آنجایی که پانچ دارای قابلیت چرخش است به راحتی در پوست نفوذ کرده و حفرات بهتر و مناسب تری ایجاد می شود؛
  • با توجه به اینکه ابزارهای مورد استفاده به منظور ایجاد حفرات در زمان کاشت و برداشت فولیکول ها حفراتی ظریف و مینیاتوری ایجاد می کنند عوارض درمان در این روش به حداقل ممکن می رسد.

مزایای کاشت مو به روش Micro FIT

همان طور که بیان شد پیوند ما با استفاده از این روش توسط دستگاه ها و ابزارهایی بسیار ظریف انجام می شود. با توجه به ابزارهای ظریف و دقیق مورد استفاده درمان ریزش مو با استفاده از این تکنیک مزایای بسیار زیادی دارد.

کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit

  • کاشت مو بدون خونریزی و بخیه

با توجه به ظرافت دستگاه های مورد استفاده حفراتی که روی سر ایجاد می شوند بسیار ظریف هستند به همین دلیل هیچگونه خونریزی در سر اتفاق نمی افتد. از آنجایی که مانند روش FUT برشی در پوست ایجاد نمی شود نیاز به بخیه نیز ندارد. به همین دلیل روش MICRO FIT از جمله روش های بدون درد و خونریزی و مطلوب افراد متقاضی کاشت مو است.

لیماکاشت ابرو (8)
لیماکاشت ابرو
کاشت مو در زنان
کاشت مو در زنان
  • در این روش فرد درد چندانی احساس نمی کند.

به طور کلی کاشت موی غیر جراحی یک تکنیک درمانی بدون درد است؛ زیرا قبل از شروع درمان پوست سر فرد بی حس می شود و به همین دلیل او در زمان انجام فرآیند درمان دردی احساس نمی کند. بعد از درمان نیز فرد طبق دستورالعمل پزشک در بازه های زمانی مشخص از مسکن استفاده می کند و اغلب اوقات دردی تجریه نخواهد کرد. در روش Micro FIT حفرات ایجاد شده در سر بسیار ظریف بوده و بخیه ای نیز در پوست سر ایجاد نمی شود از این‌رو احتمال بروز درد با از اثر مسکن و بی حسی نیز بسیار کم است.

  • دوران نقاهت کوتاه

با توجه به دقت و ظرافت بالای تجهیزات و ابزارها عوارض کاشت مو در این روش بسیار کم است و افراد متقاضی کاشت مو نیاز به طی کردن دوران نقاهت و استراحت طولانی مدت ندارند.

  • احتمال عفونت های پوستی بسیار کم است

در کاشت مو به روش Micro FIT برای برداشت و کاشت فولیکول ها در پوست سر حفرات بسیار ظریفی در ناحیه اهدا و کاشت ایجاد می شود و نیازی به ایجاد برش نیست. به همین دلیل احتمال بروز عفونت نیز بسیار پایین است.

  • در این روش کاشت مو کیفیت گرافت ها بهبود پیدا کرده است.

در سر ما دو نوع فولیکول وجود دارد. برخی از فولیکول ها با گذشت زمان تحت تاثیر عوامل مختلف دچار ریزش می شوند. فولیکول های موجود در ناحیه کاشت مو از این نوع فولکیول ها هستند. برخی از انواع فولیکول ها مانند فولیکول های موجود در ناحیه بانک مو یا ناحیه اهدا در برابر عوامل مختلف ریزش مو مقاوم هستند. هرچقدر درصد بیشتری از فولیکول های برداشت شده از نوع فولیکول های دائمی باشند کیفیت نهایی پیوند مو بهتر خواهد بود. از آنجایی که دستگاه های مورد استفاده در کاشت مو به روش Micro FIT دقت بالایی دارند احتمال استخراج فولیکول های دائمی در آن بیشتر است.

  • خطاهای جراحی در روش Micro FIT نسبت به سایر روش های پیوند مو کمتر است.

بسیاری از خطاهایی که در سایر تکنیک های پیوند مو مشاهده می شود در این روش از بین رفته است. با توجه به ابزارهای مورد استفاده و نحوه برداشت فولیکول ها احتمال سالم ماندن آنها در این روش بیشتر از دیگر روش های پیوند مو است؛ زیرا در این روش چرخش نرم و پیوسته دستگاه بدون دخالت پزشک در پوست سر حفرات ظریفی به منظور برداشت فولیکول در ناحیه بانک مو ایجاد کرده و سپس فولیکول برداشت می شود.

از آنجایی که برداشت فولیکول ها بدون دخالت دست صورت می گیرد احتمال سالم ماندن آنها زیاد است. همان طور که می دانید در سایر روش های مبتنی بر کاشت مو به روش FIT جراح همزمان با ایجاد سوراخ در پوست سر پانچ را می چرخاند و با توجه به این موضوع احتمال آسیب دیدگی فولیکول ها زیاد است.

کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit

همان طور که قبلا بیان شد در کاشت مو به روش Micro FIT تنها با زدن دکمه ای پانچ شروع به چرخش کرده و سوراخ در پوست سر ایجاد می شود. در صورتی که فولیکول ها دچار آسیب دیدگی شوند احتمال زنده ماندن آنها کمتر است. هر چقدر احتمال زنده ماندن فولکیول ها بعد از کاشت کمتر باشد تراکم موها نیز کمتر خواهد بود.

خدمات لیما کاشت

  • در روش Micro FIT فولیکول ها حین استخراج دفن نمی شوند.

یکی از مشکلات اساسی در کاشت مو به روش FIT دفن فولیکول ها حین استخراج است. در واقع فولیکول ها حین استخراج  توسط پانچ به عمق پوست فرستاده شده یا دفن می شوند. اگر فولیکول ها دفن شوند سبب ایجاد التهاب در پوست خواهند شد.

جداسازی فولیکول های دفن شده نیاز به صرف زمان طولانی دارد. در کاشت مو به روش Micro FIT همزمان با ایجاد سوراخ توسط پانچ در حال چرخش فولیکول ها برداشت می شوند و به همین دلیل احتمال دفن شدن آنها صفر خواهد بود.

معایب کاشت مو به روش Micro FIT

افراد قبل از انتخاب تکنیک درمانی علاوه بر مزایا باید با معایب آن نیز آشنا شوند. به همین  دلیل ما در این بخش از مقاله معایب پیوند مو به روش Micro FIT را برای خوانندگان عزیز بیان می کنیم:

  • با توجه به ابزارها و دستگاه های مورد استفاده کیفیت گرافت ها در کاشت مو به روش Micro FIT نسبت به روش FIT ارتقاء یافته؛ اما کیفیت آنها در این روش هنوز پایین تر از روش +SUPER FUE است؛
  • یکی از معایب این روش کاشت مو سرعت پایین آن است. برای پیوند حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ گرافت مو با استفاده از روش Micro FIT به ۲ الی ۴ ساعت زمان نیاز است.
  • سرعت پایین پیوند مو در این روش سبب طولانی شدن فرآیند درمان و افزایش احتمال آسیب دیدگی فولیکول ها می شود؛ زیرا فولیکول ها مدت زمان طولانی در خارج از بدن هستند؛
  • همان طور که می دانید در شروع کاشت مو پوست سر فرد بی حس می شود. اثرات بی حسی مدتی بعد از درمان باقی می ماند. علاوه بر این استفاده از مواد بی حس کننده در برخی افراد توام با واکنش های آلرژیک است؛
  • تورم در سر و پیشانی در تمام روش های پیوند مو از جمله کاشت مو به روش Micro FIT با شدت های مختلف وجود دارد.

هزینه کاشت مو به روش Micro FIT

هزینه کاشت مو به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. ما در ادامه بحث به بررسی عوامل موثر بر هزینه کاشت مو می پردازیم.

  • تجهیزات و ابزارهای مورد استفاده : هرچقدر تجهیزات و ابزارهایی که برای کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرند پیشرفته تر باشند کیفیت نهایی درمان بیشتر بوده و در نتیجه هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود. همان طور که در متن مقاله اشاره شد دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده برای کاشت مو به روش Micro FIT از دقیق ترین و ظریف ترین تجهیزات هستند.
  • وسعت منطقه طاسی : هرچقدر وسعت ناحیه طاسی در افراد بیشتر باشد نیاز به برداشت تعداد فولیکول های بیشتری از ناحیه اهداست. به همین دلیل جلسه درمان طولانی تر و هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود.
  • تراکم مد نظر فرد متقاضی کاشت مو : افرادی که اقدام به پیوند می کنند از درمان انتظارات متفاوتی دارند. هرچقدر تراکم مدنظر فرد بیشتر باشد نیاز به استخراج و کاشت تعداد فولیکول های بیشتری است و جلسه درمان نیز طولانی خواهد شد. متناسب با طولانی تر شدن فرآیند درمان هزینه نهایی بیشتر می شود.
  • تبحر و مهارت جراح : تصمیمات پزشک در مراحل مختلف پیوند مو تاثیر زیادی در کیفیت نتیجه درمان دارد. بسیاری از تکنیک های پیوند مو نیاز به تجربه و مهارت بالای پزشک و گذراندن دوره های خاص دارد. هرچقدر پزشک تبحر و مهارت بیشتری داشته باشد هزینه درمان نیز بیشتر می شود؛ البته بالاتر بودن هزینه درمان لزوما به معنای مهارت بیشتر پزشک نیست. افراد قبل از اقدام به کاشت مو باید در این زمینه اطلاعات کامل و دقیقی کسب کنند.
  • امکانات کلینیک درمانی : در برخی از کلینیک های درمانی هزینه  نهایی کاشت مو به روش Micro FIT یا سایر تکنیک های کاشت مو بیشتر است. این کلینیک ها به دلیل اینکه در نقاط خاصی از شهر واقع شده اند که دسترسی به امکانات رفاهی راحت تر است یا اینکه امکانات بیشتری در داخل کلینیک در اختیار فرد قرار داده می شود هزینه بیشتری بابت انجام درمان های زیبایی دریافت می کنند.

به طور کلی هزینه کاشت مو به روش Micro FIT بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان تخمین زده می شود. (البته در صورتی که این روش به درستی اجرا شود، هزینه های بالاتر و پایین تر در این روش معقول نبوده و باید در صورت مواجهه با قیمت های نامعقول تحقیق بیشتری در مورد مرکزی که قصد کاشت مورد آنجا را دارید انجام دهید.)

بهترین کلینیک کاشت مو در ایران
بهترین کلینیک کاشت مو در ایران

انتخاب کلینیک درمانی معتبر برای کاشت مو

همان طور که بیان شد هزینه دقیق درمان بستگی به عوامل متعددی دارد و در افراد مختلف متفاوت است. توصیه ما به افراد متقاضی کاشت مو این است که در گام اول کلینیک معتبر و تخصصی را با جستجو و تحقیقات کامل انتخاب کنند. روش های مختلفی برای انتخاب کلینیک درمانی مناسب وجود دارد

  • مراجعه به سایت کلینیک های درمانی مختلف و مشاهده اطلاعات ارائه شده از قبیل رزومه کاری و تحصیلی پزشکان، تاریخ شروع به فعالیت کلینیک، خدمات قابل ارائه در کلینیک و بررسی نظرات کاربران در سایت آن
  • پرس و جو از افرادی که قبلا در کلینیک مورد نظر اقدام به درمان کرده اند
  • بررسی عکس های قبل و بعد از درمان افرادی که تجربه پیوند مو در کلینیک را داشته اند

کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit

پس از انجام بررسی های دقیق و انتخاب کلینیک معتبر لازم است که توسط یکی از پرشکان یا پزشکی که خودتان مدنظر دارید ویزیت شوید. در جلسه مشاوره و معاینه پزشک پس از آگاهی از تراکم مدنظر شما، بررسی وسعت منطقه کاشت، بررسی وضعیت بانک مو و تعیین تعداد گرافت های مورد نیاز برای ایجاد تراکم مد نظر شما هزینه نهایی درمان را تعیین می کند.

توصیه های قبل از کاشت مو

توجه به برخی نکات و توصیه ها قبل از جلسه درمان کاشت مو به روش Micro FIT ضروریست. ما در ادامه مهمترین نکات را فهرست کرده ایم:

  • در جلسه مشاوره و معاینه پزشک باید از تمام داروهای مصرفی و بیماری های زمینه ای فرد مطلع باشد؛
  • در صورتی که افراد از مکمل های دارویی، انواع ویتامین ها یا داروهای گیاهی استفاده می کنند لازم است به پزشک اطلاع دهند؛
  • معمولا توصیه می شود که مصرف داروهایی از قبیل وارفارین، آسپیرین و داروهایی از این خانواده که سبب کاهش غلظت خون می شوند ۱۰ روز قبل از جلسه درمان قطع شوند؛
  • در صورت وجود حساسیت به داروی خاصی از قبیل آنتی بیوتیک ها پزشک باید از این موضوع مطلع شود؛
  • موها شب قبل از جلسه درمان شسته شوند. استفاده از ژل، نرم کننده ها و سایر مواد شیمیایی ممنوع است؛
  • فرد متقاضی کاشت مو تمام انتظارات خود از درمان را صادقانه با پزشک مطرح کند. در صورتی که افراد انتظارات واقع بینانه ای از کاشت مو داشته باشند از نتیجه درمان احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو و توجه به توصیه های پزشک درکیفیت نتیجه نهایی کاشت مو موثر است. برخی از توصیه های ضروری بعد از کاشت مو در ادامه فهرست شده است:

  • در چند شب اول بعد از جلسه درمان هنگام خواب با قرار گرفتن دو بالش سر در زاویه ۴۵ درجه قرار گیرد
  • مسکن، آنتی بیوتیک و سایر پمادها و داروهای تجویز شده دقیقا مطابق با دستورالعمل پزشک استفاده شوند
  • دستکاری و خارش ناحیه کاشت ممکن است سبب آسیب دیدن موهای کاشته شده شود
  • در رابطه با زمان شروع شستشوی سر، مواد شوینده مورد استفاده و نحوه شستن موها حتما مطابق دستورالعمل پزشک عمل شود. معمولا ۳ روز بعد از جلسه درمان شستن سر ممنوع است
  • حتی الامکان به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید به ویژه در ساعت هایی از روز که نور خورشید با شدت بیشتری می تابد پرهیز شود. در صورتی که فرد به دلیل شرایط شغلی خود بیش از نیم ساعت در روز در معرض خورشید قرار می گیرد حتما از کلاه استفاده کند
  • ورزش و فعالیت های سنگین سبب آسیب دیدگی فولیکول های تازه کاشته شده می شود. تعریق همراه با ورزش نیز احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد. همواره به افراد توصیه می شود که حداقل به مدت ۲ هفته بعد از جلسه درمان از انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین پرهیز شود.

کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit کاشت مو به روش Micro fit

سوالات متداول

آیا موهای کاشته شده با تکنیک های مختلف کاشت مو نسبت به موهای طبیعی رشد کمتری دارند؟

خیر- برای کاشت مو فولیکلول های مو که در برابر عوامل مختلف ریزش مو از قبیل تغییرات هورمونی  و استرس مقاومت بیشتری نسبت به سایر فولیکول ها دارند از ناحیه بانک مو استخراج شده و در ناحیه کاشت قرار داده می شوند. این موها بعد از کاشت همانند موهای طبیعی سایر بخش های سر رشد می کنند.

قسمت میانی سر من دچار ریزش مو شده است. هزینه کاشت مو به روش Micro FIT چقدر می شود؟

هزینه کاشت مو بعد از انجام معاینات تعیین می شود. در جلسه معاینه پزشک جراح پس از بررسی وسعت ناحیه کاشت مو و در نظر داشتن تراکم مد نظر شما هزینه نهایی درمان با روش انتخابی را مشخص می کند.

آیا بعد از کاشت مو امکان رنگ کردن موهای کاشته شده وجود دارد؟

بله – کاشت مو درمان دائمی ریزش مو محسوب می شود که مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مزایای آن این است که مدتی بعد از جلسه درمان امکان رنگ کردن موهای کاشته شده، کوتاه کردن یا پیاده کردن مدل های مختلف روی آن وجود دارد. البته همواره به افراد توصیه می شود که در ماه اول از مصرف رنگ ها و مواد شیمیایی پرهیز شود و در مورد زمان استفاده از رنگ ها طبق نظر پزشک عمل کنند.

کاشت مو با روش Micro FIT چند ساعت زمان می برد؟

طول جلسه کاشت مو با استفاده از روش های مختلف بستگی به وسعت منطقه کاشت، تعداد گرافت های مورد نیاز برای ایجاد تراکم مد نظر و نیز عملکرد پزشک دارد. در جلسه معاینه علاوه بر هزینه درمان مدت زمان جلسه درمان و تعداد جلسات نیز مشخص می شود.

آیا هزینه کاشت مو برای خانم‌ها از آقایان کمتر است؟

جنسیت ملاک تاثیرگذاری بر روی هزینه تمام شده کاشت مو نیست. بسته به اینکه الگوی ریزش موی شما چطور باشد و بخواهید به چه تراکمی دست پیدا کنید؛ این هزینه متفاوت خواهد بود.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

اگر فردی نیاز به کاشت مجدد موها پیدا کند؛ آیا باید هزینه مشابهی را بپردازد؟

افراد به هر دلیلی ممکن است مجددا نیاز به کاشت مو پیدا کنند؛ در این صورت معمولا هزینه کاشت با بار اول تفاوتی نخواهد داشت. اما اگر شما هر دو مرحله کاشت را در یک کلینیک انجام دهید؛ احتمال دارد که تخفیف‌های خوبی را دریافت نمایید.

فهرست مطالب