پروتز مو

آنچه درباره پروتز مو باید بدانید

پروتز مو

در این مقاله بحث اصلی بر روی پروتز مو است. ریزش مو می تواند شرایط ناامیدکننده ای برای زندگی باشد. هنگامی که دچار ریزش مو می شوید ، اغلب سوال می کنید که چه چیزی باعث ریزش مو شده است و چگونه باید این شرایط پیش امده را درمان کنید. در این مقاله ، ما یکی از سوالات رایج در مورد ریزش مو را توضیح خواهیم داد ، “کدام راه حل بهتر است: خرید موهای مصنوعی یا انجام درمان ترمیم مو؟”

موهای مصنوعی

هنگامی که بیماران شروع به ریزش مو می کنند ، تمایل دارند به بهترین راه حل مراجعه کنند. این به طور معمول شامل خرید کلاه گیس ، اکستنشن مو و تکه های مو است. محلول های ریزش مو اخیراً روند رو به رشدی داشتند زیرا ارزان بودند ، به زمان زیادی احتیاج ندارند.

با این حال ، در حالی که کلاه گیس ، اکستنشن مو و تکه های مو سهم خود را در پنهان کردن ریزش مو دارند ، اما بیماران تمایل دارند از عوارض جانبی این محصولات باخبر باشند. اغلب اوقات ، موها و تکه های مو با استفاده از محصولات مضر مانند چسب و سایر عناصر چسبی استفاده می شوند. این محصولات در واقع به ریزش مو کمک می کنند و بیمار را در وضعیت شدیدتری نسبت به قبل از استفاده از این محصولات قرار می دهند.

قبل و بعد پروتز مو
قبل و بعد پروتز مو

جوانب مثبت و منفی موهای مصنوعی

برای کمک به شما در درک بهتر این که آیا موهای مصنوعی راه حل مناسبی برای شماست ، ما راه حل های زیر را با موارد مثبت و منفی ارائه کرده ایم.

جوانب مثبت موهای مصنوعی:

  1. ارزان
  2. غیرقابل تشخیص
  3. ساده در نگهداری

جوانب منفی موهای مصنوعی:

  • راه حل موقت
  • باعث ریزش مو می شود
  • ناراحتی جزئی
  • طبیعی به نظر نمی رسد

اگر متوجه شدید که کلاه گیس ، اکستنشن مو و تکه های مو مناسب شما نیستند ، توصیه می کنیم به دنبال راه حل دائمی تری برای ریزش مو باشید. اگر تمایل به کاشت مو دارید، میتوانید به مقاله بهترین کلینیک کاشت مو در تهران رجوع کنید.

در لیماکاشت، به شکل موثر و دائمی انواع خدمات کاشت مو را ارائه می دهیم ، از جمله:

  • لیزر درمانی مو
  • کاشت مو
  • پروتئین غنی از پلاسما (PRP)

در این روش های ترمیم مو از تکنیک های انقلابی استفاده می شود تا هم خط مو و هم اعتماد به نفس شما به طور دائمی برگردانده شود.

علاوه بر این ، موهای مصنوعی یک راه حل موقت است. در پایان روز ، وقتی که موهای مصنوعی را بیرون بیاورید یا از بین ببرید ، بیماران باید با این واقعیت مواجه شوند که پوست سر آنها هنوز تحت تأثیر ریزش مو قرار دارد.

پروتز مو یا کاشت مو، کدام یک مناسب تر است؟

پروتز و کاشت مو هر دو روش‌هایی مناسب برای بهبود ظاهر و پوشش دادن طاسی سر هستند. با این حال، تفاوت‌های شایعی بین پروتز مو و کاشت مو وجود دارد. به عنوان مثال، در فرایند کاشت مو باید از موهای طبیعی بدن فرد استفاده شود و جراح اجازه استفاده از الیاف مصنوعی یا موی شخص دیگری را نخواهد داشت. در حالی که در پروتز مو، از موهای فرد دیگری استفاده می‌شود. گاهی اوقات نیز ممکن است از الیاف مصنوعی استفاده شود. علاوه بر این، پروتز مو بعد از مدتی آسیب دیده و کیفیت اولیه خود را از دست خواهد داد. 

کاشت مو مدلی لیماکاشت
کاشت مو مدلی لیماکاشت

به همین دلیل می‌توان گفت پروتز مو، روش دائمی برای پوشش دادن طاسی سر نیست. از پروتز مو می‌توان به شکل موقت استفاده کرد. اما اگر قصد دارید طاسی سر را به شکل دائمی بهبود ببخشید، پیشنهاد می‌کنیم از روش کاشت مو استفاده کنید. به طور کلی، پروتز مو رشد طبیعی ندارد. در حالی که کاشت مو کاملا طبیعی است. به همین دلیل افرادی که از پروتز مو استفاده می‌کنند، باید هر چند وقت یکبار موهای طبیعی رشد یافته را کوتاه کنند. 

در عین حال فرایند کاشت مو میزان خونریزی بیشتری خواهد داشت و آسیب‌های وارد شده به ناحیه بانک مو در روش کاشت بیشتر است. اما در پروتز مو، زخم و جراحتی روی سطح پوست ایجاد نخواهد شد. کسی که پروتز مو را انتخاب می‌کند، باید همیشه بهداشت موی سر را رعایت کند تا از آلودگی و عفونت سر جلوگیری شود.

در نتیجه می‌توان گفت اگر به دنبال یک روش دائمی هستید، باید کاشت مو را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید به شکل موقت ناحیه طاس سر را پوشش دهید، پروتز مو انتخاب کاملا مناسبی خواهد بود.

کاشت مو از طریق پروتز

وقتی به پروتز مو فکر می کنیم ، معمولاً تصویری از اندام پروتز مانند بازو یا ساق پا را به یاد می آوریم. به ندرت به فکر کاشت موی پروتز می افتیم ، برای افرادی که صلاحیت کاشت جراحی را ندارند یا فقط به طور موقت به محصول ریزش مو احتیاج دارند پروتز مو به گزینه ای مناسب تبدیل شده است.

شرایط پزشکی که می تواند پروتز مو را تضمین کند ، آلوپسی آره آتا ، آلوپسی توتالیس ، تریکوتیلومانیا ، شیمی درمانی و سایر موارد است. البته دلیل واضح کم پشتی موها ، جمع شدن موها یا حتی ضعیف شدن مو ممکن است موارد دیگر نیز باشد. روش های قدیمی را فراموش کنید و در مورد این روش جدید و بهبود یافته برای حل مشکل ریزش به طور کامل مطالعه کنید.

چرا پروتز مو

  1. تمامی بیمارانی که دارای طاسی تا میان مدت / بلند مدت (مانند آلوپسی آندروژنیک ، آلوپسی آره آتا ، آلوپسی سیکاتریکال ، تلوژن افلوویوم ، تریکوتیلومانیا و بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند) پروتز مو برای آنها راه حل عالی نیست اما یک راه حل موقت می تواند باشد.
  2. هزینه آن برای برخی افراد به صرفه تر است.
  3. به کاربر این امکان را می دهد تا تمام فعالیت های زندگی روزمره خود را بدون محدودیت (مانند ورزش ، ورود به استخر یا دریا ، استحمام ، خواب) انجام دهد.
  4. موارد منع مصرف نداشته (به جز در موارد آلرژی که در برخی افراد ممکن است به مواد موجود در پروتز مو حساسیت داشته باشند که این مورد نیز بسیار به ندرت اتفاق می افتد و معمولا افراد از پروتز مو راضی هستند.

معایب

  •  نیاز به نگهداری دوره ای دارد.
  • نتیجه آن به شکل موقتی  است.
  • برخی از مدل های با کیفیت بالاتر و نتایج طبیعی تر معمولاً بسیار گران هستند.

اگر پروتز از کیفیت خوبی برخوردار باشد و استفاده از آن به روشی مناسب و دقیق انجام شود ، نتیجه بسیار رضایت بخشی است. تصاویر زیادی از کاشت یا پروتز در اینترنت مشاهده خواهید کرد ، اما محصولاتی هستند که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند ، شما نیازی نیست که بترسید ، بسیاری از گزینه های طبیعی و عالی در بسیار از کلینیک ها با توجه به آزمایشات زیادی انجام می شود.

کاشت مو ترکیبی لیماکاشت
کاشت مو ترکیبی لیماکاشت

چه چیزی پروتز مو سر را به گزینه مناسبی تبدیل می کند؟

ریزش مو هم در آقایان و هم در خانم ها دلایل زیادی دارد و در بسیاری از موارد ریزش موقت است ، به خصوص در مورد شیمی درمانی که احتمالا مو ها دوباره رشد می کنند.

همچنین کسانی هستند که به دلیل هزینه و ماندگاری پیوند آمادگی انجام عمل جراحی را ندارند. به هر دلیلی که باشد ، پروتز مو گزینه ای مناسب و موثر است. این روش بدون دردسر و پیشرفته توسط متخصصان کلینیک های مجاز مو انجام می شود که تنها هدف آنها درمان ریزش مو است. کسانی که در این صنعت کار نکرده اند و دانش کمی از این روش دارند ، از جزئیات و تخصصی که در این روش وجود دارد شوکه خواهند شد.

یکی از گزینه‌هایی که موجب تبدیل کردن پروتز مو مصنوعی به روش مناسب جایگزین موهای ریخته می‌شود، نداشتن بانک موی مناسب است. بسیاری از افراد تنها در نواحی خاص دچار ریزش مو نمی‌شوند. بلکه الگو ریزش آن‌ها به‌صورت پراکنده یا شدید است و همین موضوع موجب تضعیف شدید بانک مو می‌شود.

بدیهی است که درصورت عدم وجود بانک مو مناسب در ناحیه سر و بدن، باید چنین روشی مدنظر قرار گیرد تا ظاهر ماجرا تاحد زیادی حفظ شود و مو مصنوعی در ناحیه سر، استایل مناسبی برای فرد ایجاد کند.

پیشنهاد ما

درباره پروتز مو بیشتر بدانید:

ذهن خود را از هرگونه ایده پیش فرض از کلاه گیس ، نوار چسب ، … پاک کنید و چشمان خود را به روی این روش با فن آوری بالا باز کنید. شما وارد یک فروشگاه نمی شوید و یک کلاه گیس از قفسه خریداری نمی کنید ، در عوض یک راه حل کاملاً سفارش داده شده و کاربردی برای ریزش مو دریافت می کنید. این روش در اصل یک پروتز مو طبیعی است که از فن آوری های جدیدی برای این کار استفاده می شود.

پروتز مو چیست
پروتز مو چیست

پس از مشاوره اولیه مو و تصمیم گیری برای ادامه کار ، نمونه ای از موهای شما و همچنین اندازه گیری های مختلف سر شما انجام می شود. بدیهی است که اندازه گیری ها برای اطمینان از تناسب انجام می شود و از نمونه های مو برای رنگ ، بافت و ضخامت استفاده می شود.

موهایی که برای پروتز مو شما استفاده می شود موهای طبیعی انسان است و رنگی نیست. ترکیب موهای اهدا کننده با موهای طبیعی شما بسیار ضروری است ، زیرا این امر برای داشتن ظاهر طبیعی مهم است. مو به آزمایشگاه فرستاده می شود که کاملاً برای هر ۳ کیفیت مو معمولی و چرب و خشک سازگار است.

هنگامی که یک مورد مناسب پیدا شد ، موهای اهدا کننده توسط یک تکنسین ماهر به یک غشا متصل می شود ، که همانند رنگ پوست سر شما است. این حالت از پوست / پوست سر تا غشای رنگی یکپارچه تر می کند. غشا is ماده ای است که مخصوصاً ایجاد شده و به پوست سر اجازه نفس کشیدن و جلوگیری از ایجاد هرگونه عفونت یا باکتری را می دهد.

پس از ساخت پروتز مو ، به درستی بر روی پوست سر قرار می گیرد. گاهی اوقات لازم است که پوست سر تراشیده شود ، و در موارد دیگر اگر موی سر نیز باشد ، می توان پروتز مو را روی آن قرار داد. چسبی که استفاده می شود ضد قارچ و ضد باکتری است که سلامت و ایمنی پوست سر را تضمین می کند. کل این فرایند مدتی طول می کشد و در یک نگاه مناسب بین موهای طبیعی و پوست سر تقریبا فرقی وجود ندارد.

بعد موهای طبیعی شما و موهای مصنوعی با هم ترکیب می شوند ، موها را به درستی مخلوط کرده و جلوه طبیعی به آنها می دهند. انواع موها و مدل ها را می توان برای موهای طبیعی و سالم ساخت. با ادامه رشد موهای طبیعی ، برای اطمینان از ترکیب طبیعی و ظاهری شما باید از پروتز مو مراقبت کنید. بسته به سرعت رشد و سبک موهای شما ، این می تواند یک بار در ماه یا دو بار در هر ماه  انجام شود، پروتز مو بسیار شبیه کسانی است که موهایشان را به طور منظم رنگ ، کوتاه و یا حالت می دهند.

اندازه پروتز مو

می توانید برای تولید یک پروتز درخواست کنید تا اندازه گیری شود و این نوع پروتز به سرعت با توجه به نوع موی شما ساخته می شود. در حالت اول یک حرفه ای که پروتز شما را تولید می کند ، اندازه گیری سر (یا ناحیه خاصی را که نیاز به پوشش دارد) انجام می دهد و اندازه مورد نیاز شما را نیز اندازه می گیرد. در مرحله دوم ، معمولاً سازنده معیارهای مدل هایی را که باید با سر مقایسه کنید و قطعه ایده آل را انتخاب کند طبق تمامی آزمایشات موجود می سازد.

برای اطلاع بیشتر از نحوه صحیح خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو این مقاله را مطالعه نمایید.

آیا بیمه پزشکی من هزینه تعویض مو بدون جراحی یا پروتز مو را پوشش می دهد؟

در بیشتر موارد ، به ویژه ریزش مو به دلیل شرایط پزشکی ، بیمه درمانی شما هزینه ها را پوشش می دهد. اصطلاحی که برای فرم بیمه استفاده می شود “پروتز خارج سر” است ، اگرچه همیشه توصیه می شود با توجه به هر گونه سوال یا نگرانی با ارائه دهنده بیمه خود صحبت کنید. زیرا ممکن است بیمه به این نوع کار تعلق نگیرد.

پروتز مو پس از تکمیل چقدر طبیعی به نظر می رسد؟

بسیاری از شما بدبین خواهید بود زیرا تنها چارچوب و تصور شما ممکن است کلاه گیس و نوار چسبان باشد. اما پس از تماشای فیلم ها و دیدن افرادی که این عمل را انجام داده اند ، مطمئن خواهید شد. پس از اندکی تحقیق در اینترنت ، افراد مشهور بسیاری را می یابید که فکر می کنید موی طبیعی زیبایی دارند اما در عوض مشتری پروتز مو هستند.

پروتز مو یک گزینه عالی برای کسانی است که ریزش مو دارند. هزینه و زمان انجام شده بسیار کمتر از کاشت جراحی است و در بسیاری از موارد حتی بهتر به نظر می رسد. اگرچه این یک راه حل دائمی مانند جراحی نیست ، اما در شرایط مناسب می تواند راه حل مناسبی برای بازیابی مجدد موی جوان باشد.

پروتز مو پس از تکمیل چقدر طبیعی به نظر می رسد؟
پروتز مو پس از تکمیل چقدر طبیعی به نظر می رسد؟

بهترین راه حل ریزش مو چیست؟

بهترین راه حل برای ریزش مو چیست؟ اگرچه پروتز مو یک انتخاب خوب و درست برای افرادی است که از لحاظ پزشکی موارد خاص محسوب می شوند و نمی توانند کاشت مو انجام دهند ، توصیه ما پیوند برای افرادی است که واجد شرایط هستند. به عنوان یک راه حل دائمی و در حال انجام این روش ، هیچ گزینه دیگری از نظر هزینه ، ظاهر طبیعی و سبک زندگی بهتر از کاشت مو وجود ندارد.

با افزایش رقابت برای کاشت مو ، هزینه بسیار قابل توجهی کاهش یافته و کیفیت بصورت تصاعدی افزایش یافته است. کلینیک لیماکاشت بارها و بارها با تخصص خود این موضوع را ثابت کرده است و جای تعجب نیست که این کلینیک مقصد خوبی برای همه روش ها و گزینه های کاشت مو است. برای مشاوره ثبت نام کنید و خودتان ببینید که کلینیک لیماکاشت می تواند زندگی شما را به سمت بهتری برای کاشت مو و پروتز مو تغییر دهد.

چه افرادی کاندید مناسب استفاده از پروتز مو هستند؟

قطعا هر یک از خدمات زیبایی، برای فردی خاص مناسب‌تر است و برای عده‌ای نیز راه‌کار مطلوبی شناخته نمی‌شود. افرادی کاندید مناسب برای استفاده از پروتز مو شناخته می‌شوند که موهای ناحیه موردنظر برای استفاده از پروتز را به‌طور کامل ازدست داده باشند. زیرا استفاده مداوم از پروتز مو در نواحی که هنوز مو وجود دارد، موجب ریزش مو خواهد شد.

افرادی که به ‌دلیل عدم دارا بودن بانک مو، امکان کاشت مو طبیعی ندارند نیز، کاندید انجام این خدمات زیبایی هستند. در بعضی افراد نیز، به‌دلیل عدم وجود وقت کافی یا ابتلا به بیماری‌های خاص یا وجود مشکلاتی در خصوص کاشت مو، پروتز مو روش مناسبی برای استفاده و رسیدن به ظاهری مناسب و رضایت‌بخش است.

ماندگاری پروتز مو چقدر است؟

کسب اطلاعات درخصوص ماندگاری پروتز مو، به شما این امکان را می‌دهد تا برآورد هزینه مناسبی برای ترمیم پروتز و تجدید آن در دوره‌های زمانی مختلف داشته باشید. درواقع، پروتز مو با استفاده از تار موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. همین موضوع میزان ماندگاری، حالت پذیری و مطلوب بودن ظاهر پروتز را مشخص می‌کند. برای مثال، اگر از پروتز مو مصنوعی استفاده کنید، ماندگاری آن نهایت یک الی دو سال خواهد بود.

زیرا شکل پذیری و شکل ظاهری تارهای مو، به مرور طی استفاده‌های مکرر دچار تغییر می‌شوند و شما نیازمند تجدید یا ترمیم آن خواهید بود. در خصوص ماندگاری پروتز، به این موضوع نیز توجه کنید که بخش زیادی از ماجرا، به نحوه نگهداری شما از پروتز مو بستگی دارد.

هرچه نگهداری‌تان مطلوب‌تر باشد، می‌توانید عمر طولانی‌تری برای پروتز مو درنظر بگیرید. ترشح چربی در ناحیه سر، شست و شو، استفاده مکرر و استفاده از حالت دهنده‌ها، از اصلی‌ترین عوامل کاهش ماندگاری پروتز مو محسوب می‌شوند.

هزینه استفاده از پروتز مو چقدر است؟

زمانی که صحبت از پروتز مو می‌شود، ذهنیت اکثر افراد به سمت و سوی پروتزهای مو که در قدیم به کلاه گیس معروف بود، می‌رود. درحالی‌که پروتزهای مو که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا این‌طور نیستند. این پروتزها بسته به این‌که از موی طبیعی انسان ساخته شده باشند یا الیاف مصنوعی شبیه به تارهای مو، قیمت متفاوتی دارند.

مورد مهمی که تعیین کننده قیمت پروتز مو است، آماده بودن آن و یا ساخته شدن با ترکیب موهای طبیعی خود فرد است. زیرا برای طبیعی‌تر شدن استایل پروتز مو، گاهی پروتزها با ترکیب موهای باقیمانده خود فرد ساخته می‌شوند. شما برای آگاهی از هزینه پروتز مو، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و در جلسه مشاوره شرکت کنید تا پاسخ سوالات‌تان را پیدا کنید.

اهمیت کیفیت پروتز مو

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، اهمیت درک نوع و کیفیت پروتز مو بسیار زیاد است. شما باید از کیفیت پروتز مطلع باشید و از پروتز مرغوبی استفاده کنید. قطعا پروتز مو چیزی نیست که شما خودتان اقدام به تهیه آن کنید و کلینیک یا پزشک متخصصی که برای کاشت پروتز مو به او مراجعه می‌کنید، باید چنین موضوعی را درنظر گرفته باشد.

عدم انتخاب پروتز مو باکیفیت، نه از لحاظ ظاهری، بلکه از نظر بهداشتی و پزشکی نیز شما را دچار مشکل می‌کند. وجود موهایی متفاوت از جنس موهای خودتان، ظاهر نامناسبی برای موها ایجاد می‌کند. پروتز مو بی‌کیفیت، پوست سر را دچار حساسیت می‌کند و خارش و سوزش شدیدی برای‌تان ایجاد می‌کند. عدم امکان نگهداری و رعایت بهداشت در چنین پروتزهای بی‌کیفیتی نیز، موضوع مهم دیگری است که درنظر نگرفتن آن باعث ایجاد بوی بد در ناحیه سر، تورم پوست سر و مشکلات این‌چنینی می‌شود.

پس بدیهی است که باید با مراجعه به پزشک متخصص و باتجربه‌ای در این حوزه، ریسک چنین عوارضی را کاهش دهید و باکیفیت‌ترین پروتز مو را برای خودتان تهیه کنید.

سایر خدمات لیما کاشت

سوالات متداول

آیا کاشت مو دردناک است؟

فرایند می تواند دردناک باشد اما شدت درد در هر فرد متفاوت است. اغلب افراد هنگام تزریق داروی بی حس کننده احساس درد خواهند کرد. همچنین، امکان دارد پزشک جهت کاهش درد و ناراحتی، ناحیه درمان را سرد کند. به طور کلی، این فرایند معمولا دردناک نیست.

دوره بهبودی پس از کاشت مو چگونه است؟

با توجه به این که میکرو گرافت فرایندی ساده و همراه با بی حسی موضعی است معمولا به بستری شدن در بیمارستان نیاز نخواهد بود. بدن میکرو گرافت را به عنوان بخشی از خود تلقی کرده و آن را پس نمی زند. همچنین، احتمال بروز جای زخم در این فرایند اندک است. در روز های اول پس از فرایند، فرد باید از شامپو های ضد عفونی کننده استفاده و از رفتن به سونا، ورزش کردن و قرار گیری در معرض نور خورشید اجتناب کند. بیمار ۱۰ روز پس از فرایند جهت کشیدن بخیه ها به مطب پزشک باز خواهد گشت.

معایب کاشت مو چیست؟

همچون هر فرایند دیگر، جراحی میکرو گرافت نیز با خطر خونریزی، عفونت و یا واکنش حساسیتی به ماده بی حس کننده همراه است. در این فرایند معمولا حد مشخصی برای حداکثر تعداد مو های پیوندی در یک جلسه وجود داشته و اغلب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است. احتمال اندکی نیز در زمینه از بین رفتن مو، ریزش آن و بروز جای زخم وجود دارد. با گذشت زمان، امکان دارد مو های اطراف محل پیوند ضعیف شوند.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه فرایند بسته به تعداد مو های پیوندی، جلسات درمانی، وسعت ریزش مو، مهارت پزشک و کلینیک درمانی متفاوت است. به طور معمول، مردان به ۱ تا ۳ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

بهترین سن برای انجام کاشت مو چه زمانی است؟

از آن جایی که بهترین نتایج معمولا در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به دست می آیند، اغلب متخصصان انجام این فرایند را در بازه سنی یاد شده توصیه می کنند.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

آیا امکان ریزش مو پس از فرایند کاشت وجود دارد؟

پس از جراحی، همگام با عادت کردن بدن به فولیکول های جدید مو ریزش مو اتفاق می افتد. این ریزش موقت معمولا در هفته دوم تا هشتم پس از کاشت رخ داده اما ظرف ۳ ماه مو ها دوباره شروع به رشد می کنند. نتایج نهایی فرایند را می توان ۸ تا ۱۲ ماه بعد از جراحی مشاهده کرد. فولیکول مو های کاشته شده دارای توان بیشتری بوده و امکان ریزش آن ها بسیار اندک است. البته، کم پشت شدن مو ها در اثر افزایش سن پدیده ای رایج و طبیعی به شمار می آید.

فهرست مطالب