مراقب های قبل از کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو

اگر شما در چند روز آینده تصمیم دارید که به کلینیک بروید و مو بکارید تا برای همیشه از دست طاسی خلاص شوید حتما دل نگرانی هایی بابت اینکه چه پیش می آید خواهید داشت. اینکه در این روزهای باقیمانده چه شامپویی استفاده کنید، چه بخورید و پس از عمل کاشت هم چه نکاتی را رعایت کنید؟ این مطلب نگاهی می اندازد به مهم ترین مراقبت هایی که لازم است قبل از کاشت مو رعایت کنید….

مراقبت های قبل از کاشت مو
مراقبت قبل از کاشت مو

هنگامی که برای کاشت مو اقدام می‌کنید، می‌بایست به مراقبت‌های قبل از انجام آن توجه کرده و آن‌ها را به درستی انجام دهید. این امر باعث می‌شود که پیوند به خوبی انجام شود و بیمار هیچ گونه ناراحتی در طول عمل احساس نکند.

مراقبت‌های قبل از کاشت مو می‌بایست به مدت ۱۰ روز پیش از انجام آن انجام شود. برخی از این مراقبت ها عبارتند از:

  • به توصیه پزشکان،بیمار می بایسیت از مصرف هرگونه آسپرین، ادویل، داروهای ضدالتهاب، مسکن و همچنین ویتامین ها به ویژه ویتامین B و E، رقیق کننده های خون و داروهای گیاهی خودداری کند.
  • همچنین بیمار باید از مصرف هر گونه استروئید و استفاده از کرم های کورتیزون خودداری کند زیرا این دارو ها می توانند خطر خونریزی در حین جراحی را افزایش دهند.
  • مصرف الکل و سیگار نیز در این دوران ممنوع است.

مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو

همه موارد فوق باعث خونریزی بیشتر در حین جراحی، و کبودی در زیر پوست شده و حتی ممکن است سبب عدم موفقیت جراحی شما می‌شود. علاوه بر این ۱۰ روز پیش از عمل از خوردن غذاهای هندی و آسیایی (غذاهای تند) پرهیز کنید و رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشد.

تغذیه قبل از کاشت مو

رعایت تغذیه قبل و بعد از عمل کاشت مو ضروری است. سبزیجاتی مانند سیر، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. از طرفی با توجه به آنتی اکسیدان بودن این سبزی پرخاصیت، خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی فراوانی از خود نشان می دهد و فشار خون و سطح کلسترول آن را کاهش خواهد داد.

مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو

سیر همچنین اثر ضد پلاکتی دارد و از این رو، موجب افزایش خونریزی حین عمل می گردد؛ بنابراین از یک هفته قبل از عمل کاشت مو، مصرف آن باید قطع شود. گیاه زنجبیل، اگر به مقدار کم مصرف شود، اثر زیادی بر غلظت خون ندارد. با این حال مصرف بیش از حد آن منجر به رقیق شدن خون شده و خونریزی را حین عمل افزایش می دهد که این موضوع ناشی از اثر ضد پلاکتی این گیاه می شود.

تغذیه قبل از کاشت مو
تغذیه قبل از کاشت مو

خوردن غذا قبل از عمل کاشت مو

هنگامی که برای کاشت مو به کلینیک مراجعه می کنید، باید وعده غذایی نهایی قبل از عمل را به صورت کامل خورده باشید. زیرا برخلاف جراحی های سنگین که بیمار باید تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد، کاشت مو تحت بی حسی موضعی انجام می شود و خوردن غذا یک امر ضروری است.

در صورت بیهوشی عمومی، اگر غذا در معده شما باشد، امکان آسپیراسیون وجود دارد. اما در جراحی کاشت مو بی حسی موضعی، لیدوکائین و مانند آن که در مطب دندانپزشکی استفاده می شود، به کار می رود.

مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو

هرچه کربوهیدرات بیشتری داشته باشید بهتر است؛ زیرا کمک می کند تا قند خون شما در تمام مراحل عمل ثابت بماند و در نتیجه متابولیسم در بیهوشی لیدوکائین بیشتر طول می کشد. به این ترتیب به لیدوکائین کمتری نیاز دارید و همین امر کمک می کند تا بعد از اتمام عمل، تورم نداشته باشید و یا در صورت وجود بسیار کم باشد.

کوتاهی و رنگ مو قبل از کاشت

کوتاه کردن موها و یا تراشیدن موی سر در ناحیه اهدا کننده مو یا همان بانک مو، موردی است که باید برای راحت تر انجام شدن پیوند، در نظر گرفته شود. درباره این مساله، پزشک با توجه به مدت زمانی که عمل طول می کشد و میزان برداشت مورد نیاز از بانک مو، تصمیم می گیرد.

برای مثال در مورد روش هایی که در جلسات طولانی انجام می شود و تعداد پیوند مورد نیاز بیش از ۱۵۰۰ گرافت است، لازم است تمامی نواحی بانک مو یعنی پشت سر و کناره های آن یعنی نواحی بالای گوش ها، تا حد یک میلی متر تراشیده شود.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس
کاشت مو به روش سوپر ترکیبی پلاس

اما اگر فرد نیاز به تعداد پیوند کمتری دارد، گاهی ممکن است تنها یک خط خاص که قرار است از آن گرافت برداشت شود، توسط پزشک تراشیده گردد؛ پوشاندن این ناحیه با استفاده از موهای نواحی بالاتر باعث پنهان شدن جای خالی موها می شود.

اگر از قبل اطلاع دارید که پزشک قرار است از این روش ها برای پیوند شما استفاده کند و یا قرار است تنها یک ناحیه خاص از موهایتان را کوتاه نماید، از مدتی پیش از عمل، موهای مربوط به اطراف بانک مو را کوتاه نکنید و اجازه دهید به اندازه کافی بلند شوند تا پس از عمل پوشاندن نواحی ای که از آن گرافت برداشت شده است، راحت تر انجام شود.

بر خلاف بانک مو، در ناحیه گیرنده یا همان ناحیه دریافت کننده مو، بهتر است موها اندازه طبیعی داشته باشند تا در روز عمل به پزشک کمک کند طرح پیوند را مشخص نماید. بنابراین از دو هفته و حتی بیشتر قبل از عمل کاشت مو اجازه دهید موهایتان بلند شود.

مراقبت های قبل از کاشت مو

پس از اتمام جراحی کاشت مو دیگر محدودیت غذایی خاصی وجود ندارد. از مصرف هرگونه مکمل یا نوشیدنی انرژی‌زا بپرهیزید چرا که ممکن است موارد تشکیل دهنده‌ی آنها سبب خونریزی بیشتر شود. نسخه‌های خود را در روز جراحی همراه داشته باشید.

پزشک شما احتمالا یک داروی ضد درد، آنتی بیوتیک و چند قرص والیوم ( مسکن و خواب آور به منظور کاهش اظطراب و استرس) برایتان تجویز خواهد کرد تا صبح روز جراحی به شما آرامش دهد.

بیشتر بدانید: بهترین روش کاشت ابرو

کاشت مو حرفه ای لیماکاشت
کاشت مو حرفه ای لیما کاشت

قبل از هر توضیحی بهتر است بدانید پیدا کردن بهترین متخصص پوست و مو برای کاشت یکی از مهمترین اقداماتی است که باید قبل از اقدام برای پیوند مو انجام دهید. بدون شک هنر دست پزشک و مهارت او ، روشی که برای هر فرد استفاده می‌کند در نتیجه کاشت بسیار تاثیر گذار است. بدین ترتیب مراقبت از موها بعد از کاشت بسیار کمتر شدهو با خیال راحتتری از نتیجه مطلوب می توانید این جراحی را انجام دهید.

دو هفته پیش از جراحی

  • اگر علائم تب، سرفه، تنگی نفس یا بدن درد دارید، لطفاً با پزشک خود در میان بگذارید.
  • مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C را سه بار در روز برای کمک به بهبودی پس از انجام کاشت مو توصیه می شود
  • اگر قرار است کاشت مو را به روش FUT انجام دهید، قبل از جراحی موهای پشت سر خود را کوتاه نکنید.
  • از مصرف محصولات موضعی درمان مو که باعث افزایش جریان خون در پوست سر می شود، خودرداری کنید

[random-posts]

یک هفته قبل از جراحی

  • یک هفته کامل قبل و بعد از عمل از مصرف الکل خودداری کنید. الکل سبب افزایش خونریزی در طول جراحی می شود.
  • یک هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار و محصولات نیکوتینی خودداری کنید. نیکوتین عروق خونی را منقبض می‌کند
    و رسیدن خون غنی از اکسیژن را به محل جراحی دشوار می کند.
  • اگر سابقه ی فشار خون بالا، آسم، درد قفسه سینه یا تپش قلب، مشکلات کبدی یا کلیوی، اختلالات خواب یا تنگی نفس داشته اید حتما پزشک متخصص پوست و مو خود را مطلع کنید چرا که این امر بسیار حائز اهمیت است
  • اگر موهای خود را رنگ می کنید، این عمل را یک هفته بعد از عمل انجام دهید چرا که هرگونه رشد مجدد مو، روشن تر شدن و یا کوتاه کردن آن عمل کاشت مو را سخت تر می‌کند.

مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو

یک روز قبل از جراحی کاشت مو

مراقبت های لازم یک روز قبل از جراحی کاشت مو شامل موارد زیر است:

  • بیمار می بایست خواب کافی داشته باشد
  • استفاده از هر گونه اسپری مو، ژل یا سایر محصولات حالت دهنده مو ممنوع است.
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز ضروری است.

بیشتر بدانید: کاشت ابرو

مراقبت های لازم روز جراحی کاشت مو

در روز جراحی، بیمار باید قبل از مراجعه به کلینیک داروهای تجویز شده خود را مصرف کند. همراه داشتن یک پیراهن دکمه دار معمولا به بیمار توصیه می شود تا بتواند پس از انجام جراحی به راحتی آن را بپوشد. سایر دستورالعمل هایی که فرد باید در روز کاشت مو رعایت کند به شرح زیر است:

  • پوست سر را با یک شامپوی معمولی بشویید.
  • صبحانه سبک میل کرده و از مصرف بیش از اندازه کافئین خودداری کنید.
  • از گذاشتن هر گونه کلاه گیس، زیور آلات مو یا محصولات حالت دهنده مو خودداری کنید.
  • از ورزش، دویدن، آهسته دویدن یا انجام هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید.

پزشک کاشت مو را با بی حسی در نواحی که دچار ریزش مو و طاسی شده است، آغاز می کند. اگر استخراج واحد فولیکولی (FUE) نیاز باشد، پزشک تک تک فولیکول‌های مو را از نواحی سالم پوست سر استخراج کرده و آن‌ها را به نقاط بدون مو پیوند می‌زند. این پیوند معمولاً چندین جلسه و هر جلسه دو تا چهار ساعت طول می کشد.

مشاوره با متخصص کاشت مو
مشاوره با متخصص کاشت مو

از سوی دیگر، در مورد پیوند واحد فولیکولی (FUT)، پزشک چند سانتی متر از پیوند پوست را از ناحیه اهداکننده برداشته، آن‌ها را به بخش‌های کوچک برش می‌دهد و فولیکول‌های مو را از این بخش‌ها استخراج می‌کند. سپس این فولیکول ها را در برش های کوچک روی ناحیه گیرنده می کارند که تکمیل آن حدود ۴ تا ۶ ساعت طول می کشد.

شست و شوی موها در روز عمل

در روزی که برای جراحی در نظر گرفته شده است، پیش از مراجعه به کلینیک حمام کرده و موهای خود را با شامپوی همیشگی خود تمیز بشویید (شامپوی مناسب شما).

  • اگر از کلاه گیس استفاده می کنید پیش از حمام آن را از سر خود جدا کرده و دیگر تا قبل از عمل از آن استفاده نکنید.
  • همچنین استفاده از هر گونه ژل، اسپری حالت دهنده مو و هر ماده دیگری بر روی موها ممنوع می باشد.
  • اما صبح روز عمل، در صورت امکان و اگر زمان کافی در دست دارید، یک بار دیگر موهای خود را رنگ نمایید.

مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو

لباس مناسب برای روز عمل

پوشیدن لباس راحت، گشاد و جلو باز یکی از الزامات روز عمل است؛ چون علاوه بر راحتی در حین عمل، پس از جراحی، در هنگام در آوردن لباس روی سر کشیده نشده و آسیبی به بانداژ و موهای تازه کاشت شده وارد نمی کند. مراقب باشید که در روز عمل، هیچ گونه عطر و ادکلنی که در روزهای معمول استفاده می کرده اید، مصرف نکنید.

نگرانی ها بعد از کاشت

یکی از نگرانی های افراد قبل از کاشت مو، نگرانی از جای زخم ناشی از پیوند مو است. این جای زخم که بر اثر برداشتن بانک مو که معمولا از پشت سر است، ایجاد می شود. برای آنکه این رد مشکلی در پشت سر ایجاد نکند راهکارهای مختلفی وجود دارد. مثل میکروپیگمنتیشن یا smp که اگر خوب انجام شود کاملا این خط تا ۸۰ الی ۹۰ درصد پنهان خواهد شد. حتی اگر فرد موهای خود را خیلی هم کوتاه کند مشخص نمی شود.

خدمات لیما کاشت

مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو مراقبت های قبل از کاشت مو

سوالات متداول

آیا باید هزینه کاشت مو را به صورت یکجا پرداخت کرد؟

خیر. لیما کاشت شرایط ویژه ای برای افرادی که قصد پرداخت اقساطی دارند را در نظر گرفته است.

با توجه به اینکه هزینه ترمیم موها با استفاده از دارو کمتر از کاشت مو است؛ بهتر نیست که از این روش استفاده کنیم؟

شما باید به کاشت مو به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کنید. هرچند که در ابتدا هزینه بیشتری را متحمل خواهید کرد؛ اما در نهایت یک راه‌حل دائمی به شما ارائه شده که تا آخر عمر شما را از مصرف هر دارو یا تقویت‌کننده‌ای بی‌نیاز خواهد کرد.

چرا هزینه کاشت مو در ایران کمتر از سایر کشورها است؟

در حال حاضر تعداد زیادی مرکز زیبایی در ایران در حوزه کاشت مو فعالیت می‌کنند؛ به همین دلیل برای جذب متقاضیان، خدمات خود را با قیمت مناسبی ارائه می‌دهند. بنابراین بر خلاف تصور اشتباهی که در میان برخی از متقاضیان جا افتاده است؛ این ارزان بودن خدمات به معنای بی‌کیفیت بودن آن‌ها نیست.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه فرایند بسته به تعداد مو های پیوندی، جلسات درمانی، وسعت ریزش مو، مهارت پزشک و کلینیک درمانی متفاوت است. به طور معمول، مردان به ۱ تا ۳ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

آیا هزینه کاشت مو برای خانم‌ها از آقایان کمتر است؟

جنسیت ملاک تاثیرگذاری بر روی هزینه تمام شده کاشت مو نیست. بسته به اینکه الگوی ریزش موی شما چطور باشد و بخواهید به چه تراکمی دست پیدا کنید؛ این هزینه متفاوت خواهد بود.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

اگر فردی نیاز به کاشت مجدد موها پیدا کند؛ آیا باید هزینه مشابهی را بپردازد؟

افراد به هر دلیلی ممکن است مجددا نیاز به کاشت مو پیدا کنند؛ در این صورت معمولا هزینه کاشت با بار اول تفاوتی نخواهد داشت. اما اگر شما هر دو مرحله کاشت را در یک کلینیک انجام دهید؛ احتمال دارد که تخفیف‌های خوبی را دریافت نمایید.

فهرست مطالب