کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

در این مقاله بحث اصلی بر روی کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو است. بعد از این که افراد کاشت مو را انجام می دهند و قطعا این کار برایشان بسیار شگفت انگیز و جالب است، حالا به این موضوع می رسیم که بسیار جذاب تر است، افراد رشد موی خود را مشاهده کرده و می خواهند مراقبت های بعدی را انجام دهند.

مثلا کوتاهی مو بعد از کاشت را همه تجربه خواهند کرد و این امری طبیعی است که با رشد مو، اصلاح مو نیز باید انجام شود، حال سوالاتی که برای هر فردی که کاشت انجام داده است پیش می آید این است که چه میزان کوتاهی باید انجام شود و یا اینکه اصلاح چگونه انجام شود و در چه فاصله زمانی بعد از کاشت باید مو کوتاه شود؟ در کل کوتاهی مو بسیار جذاب و شگفت انگیز است مخصوصا زمانی که افراد به موهای خود حالت می دهند.

با چنین پیشرفت های چشمگیری در فن آوری کاشت مو در دهه گذشته  ، تعداد افرادی که به دنبال درمان های پیوند واحد فولیکولار (FUT) یا واحد برداشتن فولیکولار (FUE) هستند ، طی سالهای اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. چهره های معروف و مشهور جهان که کاشت مو انجام داده اند این امر را بسیار جالب کرده است و نشان می دهند که کاشت مو اصلا شرم آور نیست ، امروزه افراد بیشتری به این گونه پیشرفت ها در این زمینه روی می آورند تا طاسی و کم پشتی موهای خود را جبران کنند.

چه مدت بعد از کاشت مو می توانم موهای خود را کوتاه کنم؟

پس از کاشت مو ، در قسمت گیرنده پوست سر مقداری زخم ایجاد می شود. همچنین ممکن است مقداری تورم و ناراحتی اولیه را تجربه کنید ، اگرچه به زودی فروکش خواهد کرد. در ۵ روز اول ، گرافت های تازه کاشته شده بسیار شکننده هستند و باید مراقب باشید که آنها را لمس نکنید.کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو در این زمان ممنوع است.

ما معمولاً به بیماران توصیه می کنیم قبل از کوتاه کردن موهای خود ۸-۱۰ روز صبر کنند. در این مرحله ، گرافت ها ایمن هستند و باید بدون آسیب رساندن به آنها و یا به خطر انداختن بهبودی ، موهایتان را کوتاه کنید.

نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت

با این حال ، به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر صبر کنید ، جای زخم و قرمزی بهتر برطرف می شود و ضخامت موهای شما بیشتر می شود. همچنین لازم به ذکر است که رشد قابل توجه موهای جدید معمولاً تا حدود ۴ ماه پس از کاشت مو اتفاق نمی افتد ، حتی اکثریت بیماران بیشترین رشد را بین ۵ تا ۱۲ ماه مشاهده می کنند. بنابراین کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو در این دوران می تواند انجام شود.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

پس از جراحی ، شما همیشه می توانید برای معاینه مراجعه کنید یا چند عکس برای ما ارسال کنید تا ما بتوانیم پوست سر شما را بررسی کنیم و مطابق انتظار از بهبود آن مطمئن شویم.

مراجعه به مشاور بعد از جراحی
مراجعه به مشاور بعد از جراحی

چه اندازه می توانم موهایم را کوتاه کنم؟

این به نوع کاشت مو که انجام داده اید و میزان زخم ایجاد شده بر روی سر بستگی دارد. همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردیم ، جراحی FUT جای زخم خطی به جا می گذارد ، اگرچه دکتر نجف بیگی شهرت بسیار خوبی در بخیه زدن و زخم های خوب دارد. برای پنهان کردن جای زخم اهداکننده ، ممکن است لازم باشد که با درجه ۴ یا بیشتر موهای خود را بتراشید (اگرچه گاهی اوقات بیماران متوجه می شوند که می توانند موهای خود را کوتاهتر کنند).

بیمارانی که پیوند موی FUE را انجام داده اند ، به طور معمول می توانند خیلی کوتاه تر ، مثلاً درجه ۱ یا ۲ را استفاده کنند. این بدان دلیل است که ، جراحی FUE ، توسط یک جراح باتجربه و معتبر عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. جراحی FUE فقط یک سری جای زخم ریز بر روی پوست سر ایجاد می کند. این اسکارها معمولاً کمتر از ۱ میلی متر هستند و دیدن آنها با چشم غیرمسلح بسیار دشوار است.

اگرچه FUE برای بیمارانی که دوست دارند موهای خود را خیلی کوتاه نگه دارند ترجیح داده می شود ، این روش برای همه مناسب نیست و FUT مزایای خاص خود را دارد. در طول دوره مشاوره ، دکتر کلینیک  گزینه های مختلف را با شما در میان می گذارد و به شما کمک می کند تا در مورد بهترین دوره درمان تصمیم بگیرید.

آیا می توانم بعد از کاشت مو سرم را بتراشم؟

بله ، پس از کاشت مو  به روش FUE امکان اصلاح سر وجود دارد و توصیه می کنیم قبل از انجام این عمل ۸-۱۰ روز صبر کنید. با این حال ، حداقل ۳ ماه پس از جراحی نباید مناطق تحت درمان را خیس کرد. هنگامی که پیوندهای FUE با احتیاط و به صورت پراکنده برداشت می شوند ، جای زخم های باقی مانده توسط این روش به طور معمول قابل مشاهده نیست.

بنابراین ، با فرض اینکه از پیوندهای خود به درستی مراقبت کرده ، می توانید بدون نشان دادن علائم واضح جراحی کاشت مو ، کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو را انجام دهید. با این حال بهتر است قبل از تراشیدن سر و یا کوتاهی مو بعد از کاشت با جراح خود مشورت کنید.

نکات کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو:

هنگامی که پوست سر شما خوب شد و موهای جدیدتان فرصت رشد یافت ، شما می توانید کوتاهی مو بعد از کاشت را به دلخواه انتخاب کنید. بسیار مهم است که هنگام استفاده از قیچی مخصوصاً در مناطق اهدا کننده و گیرنده پوست سر ، بیشتر مراقبت باشید. حتی پس از از بین رفتن پوسته ها ، جای زخم می تواند برای مدتی کاملاً حساس باشد ، بنابراین توصیه می کنیم در چند هفته اول پس از جراحی از قیچی استفاده نکنید.

در مراحل اولیه پس از کاشت مو ، برخی از مردان مدل موی کوتاه را انتخاب می کنند تا تفاوت طول موهای طبیعی خود را با موهای اهدا کننده پنهان کنند. سایر بیماران ترجیح می دهند برای پوشاندن مناطق تحت درمان که هنوز در حال رشد هستند ، موهای خود را بلندتر نگه دارند. برای مشاوره در مورد اینکه کدام مدل مو می تواند برای شما بهتر باشد با کلینیک یا آرایشگر خود صحبت کنید.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

اولین مدل موی شما پس از اینکه رشد موی جدید را مشاهده کردید ، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. بسیاری از بیماران از روند آزمایش مدل مو لذت می برند به دلیل اینکه ظاهری جدید و زیبا را تجربه خواهند کرد.

ماه اول بعد از FUT یا FUE

اولین ماه پس از کاشت مو دارای اهمیت زیادی است که باید بیشتر به پوست سر و موهای خود نسبت به آنچه در حالت عادی توجه و مراقبت دارید ، توجه کنید. به خصوص در هفته اول ، با اینکه پوسته ها کاملا خوب  می شوند رشد مو نیز آغاز می شود ، باید حتما از یک نوع شامپوی تجویز شده توسط پزشک استفاده شود. باید هنگام شستن و خشک کردن موهای خود نرم و ملایم این کار را انجام دهید. کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو را نیز می توانید با نظر پزشک شروع کنید.

با این حال ، رشد موهای طبیعی شما ادامه خواهد داشت ، که اگر موی کوتاهی دارید ، می تواند مناطق اهدا کننده را بیشتر به چشم بیاورد. اما خبر خوب این است که پس از حدود سه هفته می توانید با خیال راحت موهای خود را کوتاه کنید بدون اینکه به پیوندها یا موهای جدید صدمه ای وارد کنید.

با گفتن این نکته توصیه می شود قبل از اینکه کوتاهی مو بعد از کاشت را انجام دهید به پزشک پیوند مو مراجعه کنید تا اطمینان حاصل شود که پوست سر بهبود یافته است. اگرچه روند خوب شدن موها به شکل معمول کند است و هنوز مقداری قرمزی ، تورم و پوسته پوسته وجود دارد ، ممکن است توصیه شود قبل از انجام کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو برای مدل موی جدید صبر کنید ، زیرا این امر می تواند منطقه را تشدید کرده و بهبودی را حتی کمتر کند.

با این حال ، پزشک کاشت مو بهترین شخصی است که در این مورد مشاوره می دهد زیرا ممکن است آرایشگر شما قبلاً تجربه داشتن کوتاهی مو بعد از کاشت مو را نداشته باشد ، بنابراین بهتر است از مشاوره با یک متخصص استفاده کنید. متخصصان مو تمامی موارد مربوط به کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو را به شما ارائه می دهند.

چه مدلی برای موهایم بزنم؟

در هنگام کوتاهی مو بعد از کاشت می توان گفت پاسخ صادقانه این سوال این است: هر مدلی که بخواهید. به شرط بهبودی پوست سر ، خطر جابجایی فولیکول های مو کاشت شده بسیار کم است. بنابراین ، می توانید هر مدل مویی را انتخاب کنید. برخی از آقایانی که کاشت مو انجام داده اند ، معمولاً وقتی برای اولین بار برای اصلاح موهای خود تصمیم می گیرند موهای خود را خیلی کوتاه می تراشند به طوری که دیگر هیچ گونه اختلاف در بین موهای طبیعی و دهنده آنها قابل مشاهده نیست و مو می تواند به همان ترتیب رشد کند. کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو از مواردی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

گزینه دیگر این است که برای پوشاندن مناطقی از موی اهدا کننده که هنوز در حال بهبود و رشد است ، به یک مدل حجیم تر روی بیاورید. اساساً ، اولین مدل موی شما با موهای جدید کاملاً به انتخاب شخصی شما بستگی دارد و اکنون که موهای بیشتری برای کوتاه کردن و داشتن مدل موی جدید دارید ، می توانید از کل روند مدل متناسب با ظاهر جدید خود لذت ببرید.

نمونه کار لیما کاشت
نمونه کار لیما کاشت
لیما کاشت
لیما کاشت

حالت دادن به موهایتان

علاوه کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو،  شما ممکن است مشتاق باشید که دوباره از محصولات مو ، رنگ های شیمیایی استفاده کنید  تا به سبک قدیمی خود برگردید. با این حال ، دقیقاً مانند کوتاهی مو بعد از کاشت ، توصیه می شود حداقل ۳-۴ هفته از این موارد اجتناب کنید. مطمئناً ، با خشک شدن مو ، ناحیه پیوند هنوز ممکن است بی حس باشد.

بنابراین خطر سوزش وجود دارد و گرمای بیش از حد می تواند به فولیکول های جدید آسیب برساند و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت طولانی مدت ، پوست سر می سوزد و آسیب می بیند. بعلاوه ، با استفاده از مواد شیمیایی و محصولات آنها ، ممکن است فولیکول های جدید در مراحل رشد اولیه حساسیت بیشتری داشته باشند ، بنابراین احتمال واکنش منفی آنها نسبت به محصولات وجود دارد.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

اگر قصد رنگ آمیزی موهای خود را دارید ، باید حداقل ۴ هفته صبر کنید و قبل از انجام این کار با پزشک کاشت مو مشورت کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این کار را قطعا می توانید، انجام دهید حتی اگر قبلاً از رنگ استفاده کرده باشید زیرا ممکن است فولیکول جدید مو واکنش متفاوتی به رنگ نشان دهد.

بعد از انجام کاشت مو روند رشد مو چگونه است؟

در چند هفته‌ی اول پس از کاشت، موها دچار ریزش می‌شوند و به وضعیتی که قبل از کاشت مو داشته است، برمی‌گردد. برای اغلب افراد، این ریزش بسیار نگران کننده است و فکر می‌کنند که کاشت مو با موفقیت انجام نشده است. این ریزش در مراحل کاشت مو، طبیعی است زیرا فولیکول‌ها در فاز غیرفعال هستند و خون‌رسانی به فولیکول‌ها برای مدت کوتاهی انجام نشده است.

فرد بعد از انجام کاشت مو، باید مراقبت‌های لازم را با دقت بالایی انجام دهد زیرا تا زمانی که مشکلی برای فولیکول‌ها ایجاد نشود، رشد مو ادامه پیدا می‌کند. موی سر در هر ماه به طور میانگین یک سانت رشد می‌کند. پس از کاشت مو، در هفته‌های اول، پوست سر متورم و قرمز است. در ماه اول بعد از کاشت مو، باید از موی سر خود مراقبت نمایید.

با گذشت سه هفته از کاشت مو، می‌توانید بدون آسیب رساندن به موهای کاشته شده و جدید، به راحتی موهای سر خود را اصلاح نمایید. قبل از هرگونه اقدام برای کوتاه کردن مو، بعد از انجام کاشت مو، باید حتما با پزشک متخصص در این رابطه مشورت نمایید. پزشک، پوست سر را معاینه کرده و روند بهبود را بررسی می‌کند.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

در صورتی که سرعت رشد مو و بهبودی پوست سر پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، اصلاح موی سر بدون مانع است اما در صورتی که روند بهبودی کندتر از حالت عادی صورت گیرد، و تورم و قرمزی محل مورد نظر از بین نرفته باشد، پزشک به فرد پیشنهاد می‌کند که برای کوتاه کردن مو منتظر بماند زیراممکن است در صورت اصلاح مو، در روند بهبودی و وضعیت پوست سر اختلال ایجاد شود.

بعد از انجام کاشت مو چه مسائلی باید رعایت شود؟

بعد از انجام کاشت مو، مراقبت‌های لازم توسط پزشک متخصص به بیمار ارائه می‌شود. در صورتی که بیمار توصیه‌ها و مسائلی که به او گفته می‌شود را به صورت مرتب انجام دهد، نتایج مثبتی را مشاهده می‌کند. برخی از این مسائل عبارتند از:

  • پس از انجام کاشت مو سعی کنید از استرس دوری کنید زیرا عوامل استرس‌زا تاثیرات منفی بر بدن دارد.
  • ‌نحوه‌ی زندگی و مراقبت‌هایی که پس از انجام کاشت صورت میگیرد، بسیار در روند بهبودی موثر است. سیگار کشیدن یکی از عواملی است که در بهبودی فرد تاثیر می‌گذارد. کشیدن سیگار، سبب کاهش اکسیژن رسانی به پوست شده و همین امر بر گرافت‌های جدید مو اثرگذار است.
  • تا چند هفته پس از کاشت مو، باید از رنگ کردن مو بپرهیزید زیرا فولیکول‌های مو بسیار حساس هستند و استفاده از رنگ مو به دلیل وجود مواد شیمیایی قوی، ممکن است ‌به فولیکول‌ها آسیب برساند. پس از گذشت چند هفته نیز بهتر است برای رنگ کردن مو به آرایشگاه بروید تا این کار زیر نظر آرایشگر و توسط فرد حرفه‌ای انجام گیرد تا در روند بهبودی کاشت مو اختلالی ایجاد نشود.
  • طی ماه اول پس از کاشت مو، باید از پوست و موی سر بسیار مراقبت نمایید.
  • هنگام شستشو باید به آرامی موها را بشویید و بعد از حمام نیز با ملایمت موهای سر را خشک کنید تا فشاری به موهای سر وارد نشود.
  • در چند هفته‌ی اول از شسوار کردن بپرهیزید. گرمای سشوار ممکن است به فولیکول‌های مو آسیب بزند و همچنین احتمال آسیب دیدن و سوختگی پوست سر نیز وجود دارد.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

  • تا سه الی چهار هفته پس از انجام جراحی، از انجام ورزش‌های سنگین اجتناب کنید. همچنین از انجام ماساژ، خاراندن و فشار دادن محل زخم خودداری کنید.
  • در دوره‌ی درمان حتما موهای خود را با شامپوی مخصوص که توسط پزشک متخصص تجویز شده است، شستشو دهید.
  • تا سه الی چهار هفته پس از جراحی کاشت مو، از مصرف آسپیرین و قرص‌های ضد التهاب خودداری کنید.
  • داروهایی که توسط پزشک برای بیمار تجویز می‌شود، باید در ساعات مشخص مصرف شود .
  • از قرار دادن محل زخم در معرض آفتاب اجتناب کنید زیرا تابش نور خورشید سبب تیرگی محل زخم می‌شود. به همین دلیل باید به این نکته توجه کنید که در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، حتما روی محل برش‌های جراحی از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • تا زمانی که بخیه‌ها توسط پزشک کشیده شود و یه لایه‌ی نازک پوست روی زخم تشکیل شود، از مصرف هرگونه مواد آرایشی روی محل مورد نظر خودداری نمایید. پس از گذشت این دوره نیز باید طبق نظر پزشک و با اجازه‌ی او از مواد آرایشی استفاده شود.

آیا کوتاهی مو در هفته‌های ابتدایی برای تقویت مو مفید است؟

تصور اشتباهی وجود دارد که موجب می‌شود بسیاری از افراد علاقه‌مند باشند تا در هفته های ابتدایی کاشت مو، تصمیم به کوتاهی آن بگیرند تا شاهد موهای ضخیم‌تر و قوی‌تری باشند. اما این تصور کاملا اشتباه است. کوتاهی مو هیچ کمکی به تقویت موهای کاشته شده در هفته‌های ابتدایی نمی‌کند. پس بدیهی است که کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو باید بعد از گذشت حداقل ۳ ماه باشد. کوتاهی مو زودتر از این مدت زمان اصلا توصیه نمی‌شود؛ مگر به توصیه پزشک متخصص و معالجی که کاشت مو را انجام داده است.

رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است؟

حتما برای شما نیز جالب است تا اطلاعات دقیقی در مورد روزهای بعد از کاشت مو داشته باشید. معمولا رشد مو بعد از کاشت، موضوع مورد سوالی است که بسیار برای افراد اهمیت دارد. حدود ۲۰ روز پس از جراحی کاشت مو، فولیکول‌های مو در پوست سر محکم می‌شوند و مقاومت نسبی پیدا می‌کنند. تا قبل از این ۲۰ روز، نوع مراقبت شما تعیین‌کننده فولیکول‌های مو ماندگار بر روی سر است.

رشد موها معمولا بین دو الی سه ماه بعد از کاشت مو آغاز می‌شود. معمولا این رشد بسیار کند انجام می‌شود و رشد مو بسیار نامنظم است. گاهی نیز در ابتدای رشد به شکل موهای زیر پوستی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

نکته: تحت هیچ شرایطی اقدام به خراش، فشار و استفاده از سوزن برای خارج کردن موهایی که به شکل موهای زیر پوستی رشد کرده‌اند، نکنید. حتما در این خصوص صبر کرده و با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید :

چگونه رشد موهای کاشته شده را زیاد کنیم؟

بسیاری از خانم‌ها و آقایان کاندید کاشت مو، علاقه‌مند به موهای بلند هستند. برای این افراد اهمیت زیادی دارد که بدانند، موها چه زمانی رشد بیشتری می‌کنند و چگونه می‌توان رشد موهای کاشته شده را زیاد کرد. برای این‌کار باید حتما با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

راه‌های بسیاری برای تقویت فولیکول‌های مو کاشته شده در ناحیه سر وجود دارد. مزوتراپی و PRP از بهترین روش‌هایی است که موجب تقویت ریشه مو و افزایش رشد مو می‌شود. یادتان باشد که هرچه موها با کیفیت بیشتری رشد کنند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

در مورد شانه زدن موها بعد از کاشت مو بدانید!

سبک رفتار با موها، تعیین کننده ماندگاری و کیفیت موهای کاشته شده است. عدم اطلاع از نحوه رفتار صحیح با موها، باعث می‌شود تا بدون آگاهی موجب آسیب به فولیکول موهای کاشته شده، پوست سر آسیب دیده و بخیه‌های ناشی از کاشت مو شوید.

شانه زدن موها نیز، روتین روزانه حساسی است که باید در مورد آن بدانید. یادتان باشد که حداقل باید برای اولین شانه زدن به موها بعد از کاشت مو، دو هفته صبر کنید. این ۲ هفته کم‌ترین زمانی است که فولیکول‌ها در محل جدید مقاوم‌تر می‌شوند. برای شانه زدن موها باید حتما منتظر بمانید تا موها خشک شوند. شانه زدن موهای خیس اصلا پیشنهاد نمی‌شود. استفاده از شانه‌هایی که نوک تیز نیستند بسیار مناسب است. یادتان باشد که محتاطانه عمل کنید و بدون ایجاد فشار، کشیدگی و آسیب به فولیکول مو و گرافت‌های کاشته شده شانه زدن را انجام دهید.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

خشک کردن مو با حوله ممنوع

یکی از آسیب‌زاترین کارهایی که در میان افراد رایج شده است و موجب تحمیل آسیب‌های زیادی به ریشه مو می‌شود، خشک کردن مو با حوله است. فشاری که حوله بر موهای خیس وارد می‌کند، موجب آسیب به ریشه مو می‌شود. سست شدن موها در نهایت منجر به ریزش مو می‌شود. این اقدام برای موهای عادی نیز اصلا توصیه نمی‌شود. پس بدیهی است که اگر موهای کاشته شده دارید، اصلا و تحت هیچ شرایطی نباید به‌وسیله حوله و با فشار و حرکات سریع رفت و برگشتی آن، اقدام به خشک کردن موها و گرفتن آب از ساقه مو کنید.

جهت دهی به مو ممنوع

آن‌چه که باید بپذیرید، حساس بودن موهای کاشته شده است. شما باید بدانید که موهای کاشته شده بسیار ریشه ضعیفی دارند و هرگونه فشار به آن‌ها موجب ریزش خواهد شد. سعی کنید این موضوع را به آرایشگرتان گوش‌زد کنید تا در زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت، هیچ جهت دهی به مو ندهند و موها به‌صورت ساده کوتاه گردد. جهت دهی به موها و باز کردن فرق از هر ناحیه، موجب ریزش در مدت زمان نسبتا کوتاهی می‌شود.

جمع بندی و نتیجه‌گیری

بعد از کاشت مو به روش‌های FUT و FUE لازم است که مراقبت‌هایی از پوست سر و موهای خود داشته باشید تا بهترین نتیجه را از جراحی خود دریافت کنید. یکی از موارد مهمی که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید نحوه کوتاه کردن موها است. در روزهای ابتدایی کاشت مو به طور جدی باید از کوتاه کردن موهای خود بپرهیزید. این ممنوعیت به مدت ۸ الی ۱۰ روز جدی است.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

توصیه می‌شود تا زمانی که گرافت‌های موی شما به خوبی با پوست سر سازگار نشده‌اند از کوتاه کردن موها بپرهیزید. این مدت می‌تواند از سه هفته تا سه ماه طول بکشد. در این مقاله به طور مفصل در مورد کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو صحبت کردیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

فهرست مطالب