کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی و ترکیبی، در واقع ترکیبی از ۲ و ۳ روش جداگانه کاشت مو، به منظور بهبود کیفیت کاشت مو است. معمولا در افرادی که دچار طاسی وسیع هستند، استفاده از یک روش به تنهایی، برای برای پوشش سطح طاسی آن ها جوابگو نخواهد بود. در چنین شرایطی از ترکیب دو یا چند روش کاشت مو برای ایجاد تراکم حداکثری استفاده می شود.

معرفی کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

در روش ترکیبی از روش های FUT و FIT برای انجام کاشت مو استفاده می شود. در این روش ابتدا یک مرحله FUT روی بیمار انجام می شود، سپس در همان روز یا روز بعد، با استفاده از روش FIT تراکم موها بیشتر می شود.

متخصصان لیما کاشت با افزودن روش BHT به روش ترکیبی، کاشت مو به روش سوپر ترکیبی را برای افزایش تراکم حداکثری در بیماران به کار می برند. این روش که تحت عنوان کاشت مو به روش سوپر ترکیبی  شناخته شده است، کامل تر و با کیفیت تر از روش ترکیبی است و تراکم مناسبت تری نسبت به روش ترکیبی ایجاد می کند.

کاشت مو03
کاشت مو
کاشت مو04
کاشت مو

بنابراین در کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی از پیوند موی بدن نیز به منظور کاشت موهایی متراکم تر و زیباتر و در نتیجه رضایت مندی بیشتر متقاضیان کاشت مو استفاده می شود. با استفاده از موهای بدن برای پیوند، حدود ۱۰۰۰ گرافت مو به مجموع گرافت های برداشت شده از دو روش قبلی اضافه می شود.

کاندید مناسب

افرادی که دچار طاسی وسیع در سر هستند، نیاز به تعداد گرافت های بالایی برای کاشت دارند. تامین مقدار زیاد گرافت، تنها با استفاده از یک روش کاشت یا در یک جلسه امکان پذیر نیست. با توجه به اینکه در روش های ترکیبی و سوپرترکیبی از روش های FIT، FUT و BHT استفاده می شود، در نتیجه تراکم کاشت مو در این روش بسیار بالا است.

افرادی که به دلیل خشکی پوست سر امکان کاشت مو با روش FUT، در آن ها امکان پذیر نیست، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی و ترکیبی نیستند.

  • استفاده از این روش برای افراد سالخورده ممکن نیست، زیرا در این روش نیاز است که بیمار یک ساعت بی وقفه روی شکم بخوابد و تحمل این شرایط برای افراد سالخورده بسیار مشکل است؛
  • استفاده از این روش برای افرادی که دچار بیماری های آسم و تنفسی هستند و نیز افرادی که بسیار چاق هستند، امکان پذیر نیست.

مراحل کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

دو سناریوی متفاوت برای انجام کاشت مو ترکیبی و سوپرترکیبی وجود دارد. ممکن است از تمام روش ها در یک جلسه استفاده شود و کاشت مو در یک جلسه تمام شود.

یا از روش FUT در یک جلسه و سایر روش ها در جلسه بعدی استفاده شود؛ البته اینکه ابتدا از روش FIT یا FUT استفاده شود، بستگی به نظر پزشک دارد. ولی معمولا در کاشت مو به روش سوپر ترکیبی، ابتدا کاشت مو به روش FUT انجام می شود. سپس از روش های FIT و BHT برای ایجاد تراکم بیشتر استفاده می شود. مراحل کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی در ادامه بیان می شود.

لیماکاشت کاشت مو (19)
لیماکاشت کاشت مو
کاشت مو مدلی لیماکاشت
کاشت مو مدلی لیماکاشت
لیماکاشت کاشت مو (18)
لیماکاشت کاشت مو
  • انجام معاینات و بررسی های اولیه

در اولین مرحله از کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی مانند هر روش کاشت دیگری نیاز به معاینات و بررسی های اولیه است. در این مرحله ابتدا صحبت ها و مشورت های لازم بین فرد متقاضی کاشت مو و پزشک صورت می گیرد.

پزشک وضعیت بانک مو، پوست سر بیمار، وسعت منطقه برداشت و کاشت را بررسی می کند. همچنین در این مرحله تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم حداکثری مشخص می شود. علاوه بر این بهترین خط مو برای بیمار طراحی می شود.

کاشت مو لیما 2
کاشت مو لیما

در این مرحله مشخص می شود که بیمار نیاز به استفاده از روش های ترکیبی دارد یا خیر. گاهی در این مرحله مشخص می شود که استفاده از یک روش برای بیمار کافی است یا اصلا شرایط بیمار برای استفاده از کاشت مو به روش سوپر ترکیبی مناسب نیست. ممکن است وضعیت بانک موی بیمار یا پوست سر او برای جراحی FUT مناسب نباشد که در این صورت، استفاده از کاشت مو به روش سوپر ترکیبی نیز امکان پذیر نیست.

  • کاشت مو به روش FUT

در صورتی که پزشک استفاده از کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی را تشخیص بدهد، وضعیت بانک مو بررسی و محل ایجاد برش مشخص می شود. سپس با استفاده از مواد بی حسی، پوست سر بی حس می شود. علاوه بر این به منظور جلوگیری از عفونت ها و بیماری ها پوست سر در مناطق برداشت و کاشت، ضد عفونی می شود. در مرحله بعد یک برش ۱ الی ۲ سانتی متری در پوست ایجاد می شود و پوست سر بخیه زده می شود.

لیماکاشت کاشت مو (17)
لیماکاشت کاشت مو

جداسازی فولیکول ها از برش برداشت شده از دیگر اقداماتی است که در این مرحله انجام می شود. فولیکول های جدا شده، برای کاشت آماده می شوند. آماده سازی فولیکول ها، مرحله بسیار مهمی در کاشت مو است و نیاز به تخصص و مهارت دارد. همزمان با آماده سازی فولیکول ها، ایجاد سوراخ در منطقه کاشت انجام می شود و فولیکول ها در کانال های ایجاد شده، قرار داده می شوند.

  • کاشت مو به روش FIT  و BHT

در روش های ترکیبی و سوپرترکیبی حجم زیادی از گرافت ها با استفاده از روش FUT به منطقه کاشت انتقال داده می شوند؛ اما همان طور که بیان شد، معمولا زمانی از این روش ها استفاده می شود که نیاز بیمار به ایجاد تراکم بالا توسط یک روش تامین نشود.

در این روش بعد FUT،  از روش کاشت موی FIT نیز برای افزایش تراکم، استفاده می شود.

در روش FIT منطقه برداشت مو وسیع تر از یک نوار است. بنابراین از نواحی دیگر سر از قبیل شقیقه ها، گرافت های مو به صورت انفرادی با استفاده از پانچ های مخصوص برداشت و در منطقه کاشت جاگذاری می شوند.

لیماکاشت کاشت مو (15)
لیماکاشت کاشت مو

در کاشت مو به روش BHT نیز، از پیوند موی سایر قسمت بدن به منظور ایجاد تراکم بیشتر استفاده می شود. موی ریش و سینه، ماندگاری بالاتری دارند و مناسب ترین بخش های بدن برای پیوند مو هستند. در پیوند موی بدن یا کاشت مو به روش BHT،  اولویت با موهای ریش صورت است. معمولا موی قسمت های مختلف بدن از نظر سرعت رشد و حالت با موی سر متفاوت هستند.

این موضوع استفاده از روش BHT در درمان ریزش مو را دچار مشکل کرده است. موی ریش به دلیل سرعت رشد بالا، ضخامت و مقاومت مطلوب، برای پیوند بسیار مناسب است. برداشت موی ریش معمولا از قسمت های زیرچانه انجام می شود؛ زیرا خللی در زیبایی فرد ایجاد نمی کند و معمولا در آرایش مدل های مختلف ریش، این قسمت تاثیری ندارد.

بنابراین در کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی، علاوه بر استفاده از بانک مو در سر از ریش صورت در بخش های زیر چانه و موهای سینه نیز کمک گرفته می شود.

مزایای کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

ترکیب روش های مختلف به منظور افزایش کیفیت کاشت مو، در نهایت موجب ایجاد مزایای بسیار زیادی می شود. برخی از مزایای کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی شامل نکات ذیل می شود:

  1. در این روش گاهی حتی امکان برداشت ۵۰۰۰ گرافت (حدود ۱۲۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ تار مو) در یک جلسه وجود دارد؛
  2. تراکم حداکثری کاشت مو با توجه به اینکه از دو یا سه روش از روش های FUT، FUE و BHT استفاده می شود؛
  3. رفع مشکل ریزش مو در افرادی که کاشت مو با استفاده از روش های FUE و FUT به تنهایی برای درمان ریزش مو در آن ها کافی نیست؛
  4. با وجود کیفیت و تراکم بالای این روش کاشت مو، زمان زیادی برای انجام آن نیاز نیست. گاهی کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی، در یک جلسه کامل می شود.

معایب سوپرترکیبی

معایب و محدودیت های کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی، همان معایب و محدودیت هایی است که در کاشت مو به روش FIT، FUT و BHT عنوان شده است. برخی از معایب این روش کاشت مو عبارتند از:

  • در افرادی که استفاده از روش FUT به دلیل خشکی پوست سر یا بانک موی ضعیف در پشت سر، ممکن نیست، استفاده از این روش امکان پذیر نیست.
  • ممکن است افراد به ایجاد جای بخیه نواری حاصل از روش FUT حساس باشند، در این صورت نیز از کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی استفاده نمی شود؛
  • جای برش، بخیه و اسکار مربوط به استفاده از روش های FUT و FUE در کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی و ترکیبی نیز مشاهده می شود.

مراقبت های قبل از کاشت

مشاورین و تیم درمانی لیماکاشت قبل از کاشت مو به کاشت مو به روش سوپر ترکیبی، توصیه هایی را ارائه می دهند که توجه به آن ها ضروری است. در این بخش برخی از این توصیه ها را برای شما لیست کرده ایم. در صورتی که از داروهای زیر استفاده می کنید. به منظور پیشگیری از خطر خونریزی، یک هفته قبل از کاشت مو مصرف آن ها را متوقف کنید:

  • داروهای ضد التهاب؛
  • آسپیرین؛
  • ویتامین های B و E؛
  • داروهای رقیق کننده خون؛
  • تمام داروهای گیاهی.

پزشک معالج باید از تمامی داروهایی که بیمار استفاده می کند مطلع باشد. در برخی مواقع پزشک داروهای مصرفی را تغییر می دهد یا آن ها را توسط داروهای دیگر جایگزین می کند. علاوه بر این توصیه می شود که مصرف الکل و استعمال دخانیات حداقل یک هفته قبل از کاشت مو متوقف شود. استفاده از این مواد سبب کاهش جریان خون در پوست سر و کندی روند درمان زخم ها می شوند.

آزمایش های لازم قبل از کاشت مو

در صورتی که پس از جلسات مشاوره و معاینات اولیه، تصمیم به کاشت مو قطعی شد، بیمار باید برخی آزمایش ها را انجام و نتیجه را در اختیار پزشک قرار دهد. آزمایش های ضروری قبل از کاشت مو عبارتند از:

  1. CBS
  2. FBS (BS)
  3. BUN
  4. CREATININE
  5. PT
  6. PTT
  7. HIV
  8. HbsAg
  9. HbsAb
  10. HCV

معمولا نتیجه آزمایش در روز عمل به پزشک ارائه می شود.

مراقبت های بعد از کاشت

نگران نباشید، بعد از اتمام کاشت مو تیم متخصص لیماکاشت شرح کاملی بر مراقبت های بعد از کاشت برای شما ارائه می دهند. همچنین بروشوری در این زمینه برای شما تهیه شده که در اختیار شما قرار می گیرد. مراقبت های بعد از عمل، در نتیجه کاشت مو تاثیر زیادی دارند. در برخی مواقع بی احتیاطی و عدم توجه به توصیه ها، عواقب بسیار جدی دارد.

لیماکاشت کاشت مو (9)
لیماکاشت کاشت مو

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

معمولا روز بعد از کاشت مو، پزشک باند را از سر بیمار جدا می کند. توصیه لازم و ضروری در این جلسه به بیمار ارائه می شود. توجه به توصیه های زیر بعد از کاشت مو ضروری است:

  • بعد از کاشت مو لازم است که هنگام خواب و استراحت دو بالش زیر سر خود قرار دهید که سر در زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرد؛
  • برای کاهش عوارضی از قبیل درد، خارش و تورم، پزشک دارو تجویز می کند. باید داروها را طبق دستورالعمل پزشک مصرف کنید؛
  • حداقل ۳ روز پس از جراحی از مصرف سیگار و یک هفته پس از جراحی از مصرف الکل خودداری کنید؛
  • روز دوم یا سوم بعد از کاشت مو، مجاز به شستن سر خود طبق دستورالعمل پزشک می باشید؛
  • در صورتی که شرایط شما اینگونه است که مجبورید بیش از۳۰ دقیقه در روز در معرض نور شدید خورشید باشید، لازم است که به مدت ۳ ماه سر خود را با کلاه مخصوص بپوشاند؛
  • معمولا ۲ الی ۳ روز بعد از کاشت مو، قادر به شروع فعالیت های ساده و روزمره خود می باشید. فعالیت های فیزیکی محدود در هفته اول مجاز است؛ اما فعالیت های فیزیکی سنگین تر معمولا از ۴۵ روز الی ۲ ماه بعد از کاشت مو شروع می شود.
لیماکاشت کاشت مو
لیماکاشت کاشت مو

هزینه کاشت مو به روش ترکیبی

هزینه کاشت مو یکی از سوالات متداول در رابطه کاشت مو است. عوامل مختلفی در تعیین هزینه کاشت مو تاثیرگذار است که در ادامه مطالب به بررسی این عوامل پرداخته می شود.

  • روش انتخابی: یکی از مهم ترین عوامل در تعیین هزینه نهایی کاشت مو، روش مورد استفاده است. قطعا در روش های جدیدتر و باکیفیت تر، هزینه کاشت مو بیشتر است.
  • وسعت منطقه طاسی: بدیهی است که هزینه کاشت مو در افراد با درجات متفاوت ریزش مو متفاوت خواهد بود؛ زیرا در این شرایط تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم حداکثری متفاوت می شود. هرچقدر وسعت منطقه کاشت بیشتر باشد، تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم مطلوب و هزینه کاشت نیز بیشتر می شود.
  • تراکم مدنظر فرد متقاضی: برخی افراد تمایل به ایجاد تراکم های بیشتر دارند که هزینه کاشت در این افراد بیشتر می شود. همواره پزشک در جلسات مشاوره از فرد متقاضی سوال می کند که دوست دارد موهایش چه مقدار تراکم داشته باشد.
  • وضعیت بانک مو: کیفیت بانک مو و غنی بودن آن در هزینه کاشت مو تاثیر قابل توجهی دارند. وضعیت بانک مشخص می کند که شما برای کاشت مو به چه تعداد جلسات نیاز دارید.
  • کلینیک کاشت مو: با توجه به مهارت و تجربه پزشکانی که با یک مرکز کاشت مو همکاری می کنند و نیز امکانات و تجهیزات آن مرکز، هزینه کاشت مو در کلینیک های کاشت مو، متفاوت است. امکانات و تجهیزات پیشرفته و مدرن در کلینیک های مختلف سبب افزایش هزینه کاشت می شود.
هزینه کاشت مو به روش ترکیبی در لیماکاشت حدود ۱۲ میلیون تومان است اما تعیین هزینه دقیق کاشت مو، منوط به انجام معاینات اولیه و بررسی وسعت طاسی و وضعیت بانک مو در شما است.

سایر خدمات لیما کاشت

سوالات متداول

آیا کاشت مو دردناک است؟

فرایند می تواند دردناک باشد اما شدت درد در هر فرد متفاوت است. اغلب افراد هنگام تزریق داروی بی حس کننده احساس درد خواهند کرد. همچنین، امکان دارد پزشک جهت کاهش درد و ناراحتی، ناحیه درمان را سرد کند. به طور کلی، این فرایند معمولا دردناک نیست.

دوره بهبودی پس از کاشت مو چگونه است؟

با توجه به این که میکرو گرافت فرایندی ساده و همراه با بی حسی موضعی است معمولا به بستری شدن در بیمارستان نیاز نخواهد بود. بدن میکرو گرافت را به عنوان بخشی از خود تلقی کرده و آن را پس نمی زند. همچنین، احتمال بروز جای زخم در این فرایند اندک است. در روز های اول پس از فرایند، فرد باید از شامپو های ضد عفونی کننده استفاده و از رفتن به سونا، ورزش کردن و قرار گیری در معرض نور خورشید اجتناب کند. بیمار ۱۰ روز پس از فرایند جهت کشیدن بخیه ها به مطب پزشک باز خواهد گشت.

معایب کاشت مو چیست؟

همچون هر فرایند دیگر، جراحی میکرو گرافت نیز با خطر خونریزی، عفونت و یا واکنش حساسیتی به ماده بی حس کننده همراه است. در این فرایند معمولا حد مشخصی برای حداکثر تعداد مو های پیوندی در یک جلسه وجود داشته و اغلب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است. احتمال اندکی نیز در زمینه از بین رفتن مو، ریزش آن و بروز جای زخم وجود دارد. با گذشت زمان، امکان دارد مو های اطراف محل پیوند ضعیف شوند.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه فرایند بسته به تعداد مو های پیوندی، جلسات درمانی، وسعت ریزش مو، مهارت پزشک و کلینیک درمانی متفاوت است. به طور معمول، مردان به ۱ تا ۳ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

بهترین سن برای انجام کاشت مو چه زمانی است؟

از آن جایی که بهترین نتایج معمولا در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به دست می آیند، اغلب متخصصان انجام این فرایند را در بازه سنی یاد شده توصیه می کنند.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

آیا امکان ریزش مو پس از فرایند کاشت وجود دارد؟

پس از جراحی، همگام با عادت کردن بدن به فولیکول های جدید مو ریزش مو اتفاق می افتد. این ریزش موقت معمولا در هفته دوم تا هشتم پس از کاشت رخ داده اما ظرف ۳ ماه مو ها دوباره شروع به رشد می کنند. نتایج نهایی فرایند را می توان ۸ تا ۱۲ ماه بعد از جراحی مشاهده کرد. فولیکول مو های کاشته شده دارای توان بیشتری بوده و امکان ریزش آن ها بسیار اندک است. البته، کم پشت شدن مو ها در اثر افزایش سن پدیده ای رایج و طبیعی به شمار می آید.

فهرست مطالب