بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی

چشم نقش مهمی در برقراری ارتباط و بروز احساسات دارد به همین دلیل کوچکترین مشکلی در پلک ها موجب می شود تا از زیبایی چشم ها کاسته شود.با بکارگیری از جراحی پلک می توان این نقص ها را برطرف نمود لیماکاشت ، دارای بهترین جراح پلک در تهران می باشد که می توانید برای جراحی به این مرکز مراجعه نمایید.

جراحی پلک
جراحی پلک

مواردی چون پف زیر چشم و افتادگی پلک از بارزترین دلایل کاهش زیبایی چشم هستند ؛ مهم ترین دلیل بروز مشکلات پلک ، افزایش سن و شل شدن عضلات صورت است ولی بیماری های متابولیکی ، کم کاری یا پرکاری تیروئید ، نیز می توانند دلیلی برای پف زیر چشم باشند.

در مواقعی که پف زیر چشم به دلیل بیماری متابولیکی باشد انجام بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک ضرورتی ندارد و باید بیماری درمان شود ؛ برای تشخیص علت پف زیر چشم توصیه می شود به بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه کنید.

زیرا با توجه به دانشی که دارد تشخیص کاملاً دقیقی می دهد.انجام جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی منجر به افزایش زیبایی و گیرایی چشم ها می شود ؛ همچنین رفع مشکلات پلک تاثیرات مثبتی برای زیبایی چهره و زیبایی چشم ها دارد.

دلایل انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

  • افتادگی پلک
  • رفع چین و چروک های نواحی چشم
  • رفع پف زیر چشم
  • افتادگی پلک بالا
  • رفع خمار و خسته بودن چشم به دلیل افتادگی پلک
بلفاروپلاستی چیست
بلفاروپلاستی چیست

جراحی پلک با لیزر

لیزر پیشرفت خیلی زیادی در تمام صنایع داشته است و در صنعت پزشکی نیز پیشرفت کارآمدی داشته است ؛ بلفاروپلاستی با لیزر نیز انجام می شود و برای رفع پف زیر چشم ، افتادگی پلک و موارد دیگر کاربرد دارد.اما جراحي پلک برای مشکلات حاد پلک بهتر است ؛ برای انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی با لیزر به جراح پلک مراجعه کنید تا پس از معاینه به شما بگوید که چه روشی مناسب تر است.

جراحی پف بالای چشم

جراحي پلک بالا با هدف برداشتن پوست های افتاده و اضافی به زیباتر شدن چشم کمک می کند ؛ افتادگی پلک بالا باعث می شود که چشم ها به علت حجم اضافی از پوست ، خسته تر دیده شوند ؛ همچنین افتادگی پلک بالا بر روی دید فرد نیز تاثیر دارد و منجر به کاهش میدان دید می شود. با جراحي پلک بالا مشکل میدان دید محدود چشم و افتادگی پلک رفع می شود.

جراحی پلک بالا
جراحی پلک بالا

اقدامات قبل از جراحی پلک

چنانچه با نگاه در آینه متوجه ایرادات ظاهری در پلک های تان شده یا به دلیل افتادگی پلک ها دیدتان مختل شده و متوجه شده اید که نیاز به جراحی پلک در تهران دارید ؛ ابتدا در رابطه با مزایا ، معایب و هزینه های آن مطلع شوید. یکی دیگر از مسائلی که باید قبل از بلفاروپلاستی از آن آگاه باشید مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی پلک است که باید درباره آن آگاهی کامل داشته و ببینید که آیا قادر به رعایت آن ها هستید یا خیر ؟!

سپس با توجه به این فاکتورها در رابطه با انجام یا عدم انجام این جراحی زیبایی تصمیم بگیرید ، چنانچه تصمیم تان مبنی بر انجام بلفاورپلاستی باشد، باید :

  • در ابتدا با تحقیق در موتورهای جستجو و پرسش از آشنایان بهترین جراح پلک تهران را انتخاب نمایید.
  • پس از انتخاب بهترین جراح زیبایی پلک در جلسه مشاوره ای که ایشان قبل از بلفاروپلاستی برای تان تدارک دیده است ، در رابطه با انتظاراتی که از نتیجه این جراحی زیبایی پلک دارید با ایشان به طور صادقانه صحبت کنید.
  • برای اینکه بلفاروپلاستی به ایمن ترین شکل ممکن انجام شده و در حین انجام آن مشکلی برای فرد ایجاد نشود پزشک در رابطه با حساسیت ها دارویی و سوابق بیماری او سوالاتی را از او می پرسد که شما موظف به دادن پاسخ صادقانه به ایشان می باشید.

دیگر اقدامات قبل از بلفاروپلاستی عبارتند از:

  • به مدت 14 روز از مصرف مکمل های گیاهی ، ویتامین ها و داروهای رقیق کننده خون مثل آسپریین بپرهیزید.
  • انجام عکسبرداری ها و آزمایشات تجویز شده توسط پزشک الزامی است ، آن ها را انجام داده و به ایشان تحویل دهید.
  • مصرف مواد نیکوتین دار و دخانیات به دلیل کم کردن میزان اکسیژن خون به مدت 2 هفته قبل از بلفاروپلاستی خودداری کنید.
  • در هنگام مراجعه برای جراحی زیبایی پلک لاک نزده و در صورت داشتن ناخن مصنوعی حداقل یکی از آن ها را خارج نمایید.

چگونگی انجام پروسه بلفاروپلاستی در تهران

در ابتدا فرد را تحت بی حسی موضعی قرار می دهند و جراح بهترین راه ممکن را به شما پیشنهاد خواهد داد. برای جراحی هر دو پلک ابتدا پلک بالا را مورد جراحی قرار می دهند .در مرحله بعدی پزشک یک برش کوچک را ایجاد کرده و پوست اضافی را بر می داردکه می تواند شامل چربی و ماهیچه باشد سپس موضع را بخیه می زند.

جراحی پلک پایین معمولا شامل خارج کردن مقادیری چربی می شود که شامل برداشتن کیسه های چربی زیر چشم و خارج کردن مقادیری پوست دچار افتادگی است.در صورتی که افتادگی پلک بالایی به قرنیه چشم نزدیک باشد بلفاروپلاستی توسط پزشک به همراه پتوزیس انجام می شود که پشتیبانی اضافی از عضله ابرو را فراهم می کند.

عوارض بلفاروپلاستی
عوارض بلفاروپلاستی

 عوارض جراحی پلک

  • ممکن است که پس از انجام جراحی پلک در تهران ، فرد در اطراف چشم خود قرمزی ، کبودی و تورم را مشاهده کند که این عوارض تا چند روز پس از عمل پلک طبیعی بوده و پس چند روز استراحت بهبود یافته و برطرف خواهد شد.
  • مهم ترین عیبی که در عمل بلفاروپلاستی می توان به آن اشاره کرد جای زخم و بخیه ی مربوط به آن است که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید.
  • یکی دیگر ازعوارض این عمل عدم توانایی بستن پلک هاست که این مشکل پس از گذشت چند هفته از جراحی با مصرف مداوم پماد ، پانسمان و قطره های چشمی مطابق دستور پزشک ، بهبود خواهد یافت.
  • خشکی چشم ، خارش ناحیه اطراف چشم ، آسیب به عضله پلک ، ناتوانی در بستن چشم ها و پلک زدن از دیگر عوارض این عمل است.
    تمامی موارد بالا از جمله عوارض جراحی پلک است که شما می توانید با انتخاب دکتر زیبایی مناسب و کاربلد از به وقوع پیوستن آن ها جلوگیری کنید ، لذا در انتخاب جراح دقت لازم را به عمل آورید.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • برای انجام بلفاروپلاستی فرد تحت بیهوشی قرار می گیرد که تاثیر آن مدت ها در او باقی خواهد ماند ، به همین دلیل ورود هرگونه موادغذایی به معده موجب ایجاد حالت تهوع در فرد خواهد شد.
  • به همین دلیل به مدت 4 ساعت چیزی نخورید و ننوشید.
  • بعد از بلفاروپلاستی پزشک پمادی بر روی پلک ها می مالد که همین امر موجب ایجاد تاری در دید می گردد.
  • داشتن درد و حس کشیدگی در پلک ها طبیعی است.
  • برای تسکین درد فقط از مسکن هایی که پزشک برای شما مجاز دانسته ، استفاده کنید.
  • تا 48 ساعت پس از جراحی برای استراحت ، از دو عدد بالشت در زیر سر خود استفاده کنید و طاق باز بخوابید.
  • سعی کنید که تا چند هفته پس از جراحی حتما در بیرون از خانه برای حفاظت از چشمان خود در برابر گرد غبار، نور خورشید و باد ازعینک آفتابی استفاده کنید زیرا همانطور که می دانید چشم عضو حساسی است و پس از جراحی حساس تر هم می شود.
  • همچنین سعی کنید تا یک هفته الی ده روز پس از انجام این جراحی از انجام ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید.
  • از آرایش کردن و گریه کردن تا چند روز پس از انجام جراحی پلک تهران خودداری کنید.
  • پس از جراحی از کمپرس سرد در اطراف چشم خود برای کاهش تورم و کبودی استفاده نمایید.

تورم بعد از انجام بلفاروپلاستی

  1. بعد از انجام هر گونه جراحی زیبایی باید نکاتی رعایت شود.
  2. همچنین بروز کبودی و تورم ناحیه جراحی شده نیز امری کاملاً طبیعی است.
  3. جراحی پلک نیز از این قاعده مستثنا نیست و پس از انجام بلفاروپلاستی کبودی و تورم در ناحیه پلک جای نگرانی ندارد .
  4. برای رفع تورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  5. از خوردن غذاهای پرادویه و با نمک زیاد بپرهیزید.

هزینه جراحی پلک

توصیه می شود برای مطلع شدن از هزینه بلفاروپلاستی در تهران به جراح زیبایی مراجعه کنید. جراحي پلک اگر به خوبی انجام نشود یا در حین جراحي پلک یک اشتباه کوچک پیش بیاید منجربه بروز عوارض و مشکلات زیادی می شود ؛ عوارض در عمل زیبایی پلک ، محدوده دید و بینایی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین انتخاب دکتر پلک خوب وماهر اهمیت بسیار بالایی دارد تا از بروز عوارض پیشگیری شود.

چه زمانی می توان نتیجه کامل جراحی پلک را مشاهده نمود ؟

در ابتدا ممکن است پلک ها متورم باشند و مقادیری کبودی در این نواحی مشاهده کنید چند هفته تورم در اطراف چشم ها وجود دارد و بعد از گذشت این مدت نتیجه نهایی قابل مشاهده می باشد . اسکارها بعد از چند ماه به رنگ صورتی در می آیند و در نهایت بعد از چهار الی پنج ماه محو می شوند. در نهایت بسیاری از افراد رضایت کاملی از نتیجه نهایی عمل زیبایی پلک دارند .

چگونه می توان پروسه جراحی پلک را با موفقیت پشت سر گذاشت؟

تا حدی که ممکن است بدن خود را در سلامت نگه دارید . این موضوع بسیار حائز اهمیت است که وزن خود را از طریق مصرف تغذیه سالم و تمرینات منظم ثابت نگه دارید . این امر می تواند کمک بسیار بزرگی به بهبود روند جراحی خواهد نمود.

نتیجه گیری

بلفاروپلاستی در تهران به طور معمول برای درمان نشانه ها و علائم ناشی از بالا رفتن سن انجام می شود. در صورتی که در مورد انباشته شدن مقادیری بافت در اطراف چشم ها یا افتادگی پوست اطراف آن یا تغییر ظاهر چشم ها نگرانی دارید با یک پزشک در این خصوص مشورت نمایید تا بهترین رویکرد ممکن برای شما را انتخاب نماید. زیرا در برخی از موارد ممکن است پزشک انجام لیفت صورت را نیز به طور همزمان بعد از این جراحی به شما پیشنهاد کند.

سایر خدمات لیما کاشت

سوالات متداول

آیا کاشت مو دردناک است؟

فرایند می تواند دردناک باشد اما شدت درد در هر فرد متفاوت است. اغلب افراد هنگام تزریق داروی بی حس کننده احساس درد خواهند کرد. همچنین، امکان دارد پزشک جهت کاهش درد و ناراحتی، ناحیه درمان را سرد کند. به طور کلی، این فرایند معمولا دردناک نیست.

دوره بهبودی پس از کاشت مو چگونه است؟

با توجه به این که میکرو گرافت فرایندی ساده و همراه با بی حسی موضعی است معمولا به بستری شدن در بیمارستان نیاز نخواهد بود. بدن میکرو گرافت را به عنوان بخشی از خود تلقی کرده و آن را پس نمی زند. همچنین، احتمال بروز جای زخم در این فرایند اندک است. در روز های اول پس از فرایند، فرد باید از شامپو های ضد عفونی کننده استفاده و از رفتن به سونا، ورزش کردن و قرار گیری در معرض نور خورشید اجتناب کند. بیمار ۱۰ روز پس از فرایند جهت کشیدن بخیه ها به مطب پزشک باز خواهد گشت.

معایب کاشت مو چیست؟

همچون هر فرایند دیگر، جراحی میکرو گرافت نیز با خطر خونریزی، عفونت و یا واکنش حساسیتی به ماده بی حس کننده همراه است. در این فرایند معمولا حد مشخصی برای حداکثر تعداد مو های پیوندی در یک جلسه وجود داشته و اغلب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است. احتمال اندکی نیز در زمینه از بین رفتن مو، ریزش آن و بروز جای زخم وجود دارد. با گذشت زمان، امکان دارد مو های اطراف محل پیوند ضعیف شوند.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه فرایند بسته به تعداد مو های پیوندی، جلسات درمانی، وسعت ریزش مو، مهارت پزشک و کلینیک درمانی متفاوت است. به طور معمول، مردان به ۱ تا ۳ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

بهترین سن برای انجام کاشت مو چه زمانی است؟

از آن جایی که بهترین نتایج معمولا در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به دست می آیند، اغلب متخصصان انجام این فرایند را در بازه سنی یاد شده توصیه می کنند.

نتایج کاشت مو چه مدت ماندگار هستند؟

در صورتی که پیوند مو به درستی انجام شود، نتایج آن دائمی خواهند بود. احتمال موفقیت این فرایند  ۹۰ تا ۹۵ درصد بوده و نتایج آن مادام العمر هستند.

آیا امکان ریزش مو پس از فرایند کاشت وجود دارد؟

پس از جراحی، همگام با عادت کردن بدن به فولیکول های جدید مو ریزش مو اتفاق می افتد. این ریزش موقت معمولا در هفته دوم تا هشتم پس از کاشت رخ داده اما ظرف ۳ ماه مو ها دوباره شروع به رشد می کنند. نتایج نهایی فرایند را می توان ۸ تا ۱۲ ماه بعد از جراحی مشاهده کرد. فولیکول مو های کاشته شده دارای توان بیشتری بوده و امکان ریزش آن ها بسیار اندک است. البته، کم پشت شدن مو ها در اثر افزایش سن پدیده ای رایج و طبیعی به شمار می آید.

فهرست مطالب